III. ÜNİTE
|
SÖZLÜ ANLATIM
|
||
HAFTA
|
S.
|
KONULAR
|
ÖĞRENCİLERİN
KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
|
I
29 Şubat
04 Mart
|
2
|
1.Konferans
Konferansın
özelliklerini belirleme ve uygulama
|
1. Okuduğu, dinlediği konferans
metinlerinin ortak özelliklerini
belirler.
2. Konferansta bir tezin nasıl
savunulduğunu, özgün bir düşüncenin nasıl dile getirildiğini fark eder.
3. Konferans vermenin ve dinlemenin
amacını belirler.
4. Konferansla, söylevi; dilin
işlevleri ve anlatım türü bakımından karşılaştırır.
5. Hangi konularda konferans
verilebileceğini tartışır.
6. Konferansçının, ele alacağı
konu ve dile getireceği hususları konferanstan önce araştırması gerektiğini
sezer.
7. Konferans verecek kişinin
konferansa nasıl hazırlanacağını açıklar.
8. Konferansçının konferans
esnasında dikkat etmesi gereken hususları açıklar.
9. Konferansta söylenenlerin
bir tema çevresinde kendiliğinden birleşmesi gerektiğini anlar.
10. Konferans hazırlama ve
konferans vermenin usta-çırak geleneği içinde öğrenilecek yönleri bulunduğunu
sezer.
11. Beğendiği konferansçıların
özelliklerini belirler.
12. İncelediği konferanslarda
anlatım bozukluğu bulunup bulunmadığını tartışır.
13. İncelediği konferansları
açıklık, akıcılık, duruluk ve yalınlık bakımından inceler.
14. İncelediği konferanslarda
hangi anlatım türlerinin kullanıldığını tartışır.
15. İncelediği konferanslarda
dilin hangi işlevde kullanıldığını belirler.
16. İncelediği konferanslardaki
isim ve sıfatların kullanılış amacını açıklar.
17. İncelediği konferanslardaki
isim ve sıfatları yapılarına göre gruplandırır.
18. Konferans hakkında
öğrendiklerini uygular.
|
II
07-11
|
2
|
||
III
14-18
|
2
|
2. Açık Oturum
Açık oturumun özelliklerini
belirleme ve açık oturumda yer alma
|
1. Okuduğu, dinlediği, ,
izlediği açık oturum konuşmaların özelliklerini belirler.
2. Açık oturumun nasıl bir
yerde düzenlenmesi gerektiğini belirler.
3. Açık oturum konusunun
önceden belirlenmesi ve duyurulmasının faydasını tartışır.
4. Açık oturumda başkanın
rolünü belirler.
5. Açık oturumda ele alınan
konunun nasıl işleneceğini belirler.
6. Açık oturum sonunda forum
düzenlenebileceğini sezer.
7. Forumda uzun konuşmaların,
gereksiz hareket ve taşkınlıkların zararlı olduğunu fark eder.
8. Açıklık, akıcılık, duruluk
bakımlarından aynı oturumda konuşan kişilerin metinlerini inceler,
farklılıkların sebeplerini belirler.
9. Açık oturumda kullanılan
anlatım türünü belirler.
10. Açık oturumda dilin hangi
işlevde kullanıldığını belirler.
11. Açık oturumda kullanılan
haber cümlelerini ayırır, kullanılış amaçlarını açıklar.
12. Açık oturumda görev alır.
|
IV
21-25
|
2
|
||
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
|
Dil
ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım
kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler
|
||
YÖNTEM ve TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
||
DEĞERLENDİRME
|
·
12 Mart İstiklal
Marşının Kabulü,
·
18 Mart
Çanakkale Zaferi
·
1.Yazılı
Yoklama [Mart son hafta]
|