2 Eylül 2015 Çarşamba

12. sınıf dil ve anlatım 2015-2016 yıllık planı mart

III. ÜNİTE

SÖZLÜ ANLATIM

HAFTA
S.
KONULAR
ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
I
29 Şubat

 04 Mart
2
1.Konferans


Konferansın özelliklerini belirleme ve uygulama
1. Okuduğu, dinlediği konferans metinlerinin ortak özelliklerini  belirler.
2. Konferansta bir tezin nasıl savunulduğunu, özgün bir düşüncenin nasıl dile getirildiğini fark eder.
3. Konferans vermenin ve dinlemenin amacını belirler.
4. Konferansla, söylevi; dilin işlevleri ve anlatım türü bakımından karşılaştırır.
5. Hangi konularda konferans verilebileceğini tartışır.
6. Konferansçının, ele alacağı konu ve dile getireceği hususları konferanstan önce araştırması gerektiğini sezer.
7. Konferans verecek kişinin konferansa nasıl hazırlanacağını açıklar.
8. Konferansçının konferans esnasında dikkat etmesi gereken hususları açıklar.
9. Konferansta söylenenlerin bir tema çevresinde kendiliğinden birleşmesi gerektiğini anlar.
10. Konferans hazırlama ve konferans vermenin usta-çırak geleneği içinde öğrenilecek yönleri bulunduğunu sezer.
11. Beğendiği konferansçıların özelliklerini belirler.
12. İncelediği konferanslarda anlatım bozukluğu bulunup bulunmadığını tartışır.
13. İncelediği konferansları açıklık, akıcılık, duruluk ve yalınlık bakımından inceler.
14. İncelediği konferanslarda hangi anlatım türlerinin kullanıldığını tartışır.
15. İncelediği konferanslarda dilin hangi işlevde kullanıldığını belirler.
16. İncelediği konferanslardaki isim ve sıfatların kullanılış amacını açıklar.
17. İncelediği konferanslardaki isim ve sıfatları yapılarına göre gruplandırır.
18. Konferans hakkında öğrendiklerini uygular.
II
07-11
2
III
14-18
2

2. Açık Oturum

Açık oturumun özelliklerini belirleme ve açık oturumda yer alma
1. Okuduğu, dinlediği, , izlediği açık oturum konuşmaların özelliklerini belirler.
2. Açık oturumun nasıl bir yerde düzenlenmesi gerektiğini belirler.
3. Açık oturum konusunun önceden belirlenmesi ve duyurulmasının faydasını tartışır.
4. Açık oturumda başkanın rolünü belirler.
5. Açık oturumda ele alınan konunun nasıl işleneceğini belirler.
6. Açık oturum sonunda forum düzenlenebileceğini sezer.
7. Forumda uzun konuşmaların, gereksiz hareket ve taşkınlıkların zararlı olduğunu fark eder.
8. Açıklık, akıcılık, duruluk bakımlarından aynı oturumda konuşan kişilerin metinlerini inceler, farklılıkların sebeplerini belirler.
9. Açık oturumda kullanılan anlatım türünü belirler.
10. Açık oturumda dilin hangi işlevde kullanıldığını belirler.
11. Açık oturumda kullanılan haber cümlelerini ayırır, kullanılış amaçlarını açıklar.
12. Açık oturumda görev alır.
IV
21-25
2
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
Dil ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler
YÖNTEM ve TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme
DEĞERLENDİRME
·        12 Mart İstiklal Marşının Kabulü,
·        18 Mart Çanakkale Zaferi
·        1.Yazılı Yoklama [Mart son hafta]