2017–
2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI LÜLEBURGAZ LİSESİ
10.SINIF
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLANI
ÜNİTE
|
1-2
|
1. ÜNİTE: GİRİŞ ve
2. ÜNİTE HİKAYE
|
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI- HEDEF VE DAVRANIŞLAR
|
|||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
OKUMA
|
|
||||
1
|
18-22
EYLÜL
2017
|
5
|
1.
ÜNİTE: GİRİŞ ve 2. ÜNİTE : ÖYKÜ 7 HAFTA
Türk
edebiyatının tarihî dönemleri
Türk
edebiyatının ana dönemleri (İslamiyetin kabulünden önceki dönem, İslami
Dönem, Batı etkisinde gelişen dönem) üzerinde durulur. Bu dönemlere ilişkin
bilgilendirme örnek metinler üzerinden yapılır.
Türkçenin tarihî gelişimi
Sözlü
edebiyat dönemi ile ilgili kısaca bilgi verilir. Yazılı edebiyat dönemi
hakkındaki açıklamalar Türklerin kullandığı alfabeler (Kök Türk, Uygur, Arap,
Kiril, Latin alfabesi)
HİKÂYE
a.) Hikâyenin
Tanzimat’tan Millî Edebiyat Dönemi’ne kadar gelişimi
|
Öyküleyici
metinlerde olay örgüsünü belirler.
Öyküleyici
metinlerde şahıs kadrosunun özelliklerini belirler.
Öyküleyici
metinlerde zaman ve mekânın özelliklerini belirler.
Öyküleyici
metinlerde çatışmaları belirler.
Öyküleyici
metinlerde anlatıcı ve bakış açısının işlevini belirler.
Öyküleyici
metinlerdeki anlatım teknikleri ve ögelerinin işlevlerini belirler.
|
||||
2
|
25-29
EYLÜL
2017
|
5
|
HİKÂYE
( ÖYKÜ ) Hikâye Çeşitleri ve Özellikleri
Mesnevi ve halk
hikâyesinin tür özellikleri ve Türk edebiyatındaki gelişimi
Dilbilgisi Konuları:
Metindeki
fiilimsileri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
Metinler üzerinden
imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
|
Öyküleyici
metinlerde öne çıkan yapı unsurlarının kurgudaki işlevini değerlendirir.
Metnin
dil bilgisi özelliklerini belirler.
Metnin
tür özelliklerini belirler.
|
||||
YÖNTEM VE TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
|||||||
ARAÇ VE GEREÇLER
|
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk
dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri
ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler…
|
|||||||
BELİRLİ GÜNLER
|
Ø Eğitim-Öğretim Yılı Başlangıcı: 18 Eylül 2017 Pazartesi
|
Ø DEĞERLENDİRME:
|
||||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
OKUMA
|
|
|||
1
|
2-6
EKİM
2017
|
5
|
HİKÂYE ( ÖYKÜ )
Dede Korkut
Hikâyeleri ve Özellikleri
Dilbilgisi
Konuları:
Metindeki
fiilimsileri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
Metinler üzerinden
imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
|
Metnin türünün edebiyat tarihi içindeki
gelişimini kavrar.
Edebî türlerin Türk ve dünya
edebiyatındaki önemli eserlerini tanır.
Metnin dil bilgisi özelliklerini
belirler.
Metnin anlam özelliklerini etkileyen
kültürel ve mitolojik unsurları belirler.
|
|||
2
|
09-13
EKİM
2017
|
5
|
Tanzimat dönemi hikâye ile Milli Edebiyat Dönemi hikâye
örnekleri
Dilbilgisi
Konuları:
Metindeki
fiilimsileri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
Metinler üzerinden
imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
|
Metni başka metinlerle karşılaştırır.
Metnin dil bilgisi özelliklerini belirler.
Metnin anlam özelliklerini etkileyen kültürel ve mitolojik
unsurları belirler.
Metnin tema ve konusunu belirler.
Metnin ana düşüncesini ve yardımcı düşüncelerini belirler.
|
|||
3
|
16-20
EKİM
2017
|
5
|
YAZMA
HİKÂYE YAZMA ÇALIŞMASI
Öğrencilerin
yazdığı metinler çeşitli araç ve yöntemlerle (sınıf panosu, okul panosu,
dergi, gazete, sosyal medya vb.) sergilenir.
|
YAZMA KAZANIMLARI
|
|||
Yazacağı metni planlar.
Yazma planından hareketle taslak metin
oluşturur. Taslak metni geliştirir.
Yazacağı metnin konusunu, amacını, hedef
kitlesini ve türünü belirler.
Metin türlerinin özelliklerini dikkate
alarak yazar. Metin türüne uygun anlatım tür ve tekniklerini kullanır.
İyi
bir anlatımda bulunması gereken özellikleri dikkate alarak yazar.
Yazılarını cümle ve paragraflar arasındaki
ilişkileri dikkate alarak yazar.
Duygu ve düşüncelerini açık ve etkili
biçimde ifade eden paragraflar yazar.
Metni içerik açısından düzeltir. Metni
biçim özellikleri açısından düzeltir.
Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır.
|
|||||||
4
|
23-27
EKİM
2017
|
5
|
SÖZLÜ İLETİŞİM
Öğrencilerin
hikâyeden uyarlanmış bir filmi izlemeleri ve filme konu olan hikâyeyi
okumaları sağlanır. Daha sonra film ile hikâye arasındaki farkı değerlendirmeleri
istenir
|
SÖZLÜ
İLETİŞİM KAZANIMLARI
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE
SİSTEMİ
Atatürkçülüğün Türk toplumu için önemi
|
|||
YÖNTEM VE TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
||||||
ARAÇ VE GEREÇLER
|
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk
dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri
ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler…
|
||||||
BELİRLİ GÜNLER
|
Ø 29 EKİM PAZAR CUMHURİYET BAYRAMI
|
Ø DEĞERLENDİRME: I. YAZILI YOKLAMA
|
|||||
ÜNİTE
|
3
|
ŞİİR
|
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
|
|||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
YAZMA
|
YAZMA KAZANIMLARI
|
||||
1
|
30 Ekim -03 Kasım
2017
|
5
|
Öğrencilerin
yazdığı metinler çeşitli araç ve yöntemlerle (sınıf panosu, okul panosu,
dergi, gazete, sosyal medya vb.) sergilenir.
|
Yazacağı metni planlar.
Yazma planından hareketle taslak metin
oluşturur.
Taslak metni geliştirir.
Yazacağı metnin konusunu, amacını, hedef
kitlesini ve türünü belirler.
Metin türlerinin özelliklerini dikkate
alarak yazar.
Metin türüne uygun anlatım tür ve
tekniklerini kullanır.
İyi
bir anlatımda bulunması gereken özellikleri dikkate alarak yazar.
Yazılarını cümle ve paragraflar arasındaki
ilişkileri dikkate alarak yazar.
Duygu ve düşüncelerini açık ve etkili
biçimde ifade eden paragraflar yazar.
Metni içerik açısından düzeltir.
Metni biçim özellikleri açısından düzeltir.
Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır.
|
||||
2
|
06-10 Kasım 2017
|
5
|
OKUMA
|
SÖZLÜ
İLETİŞİM KAZANIMLARI
|
||||
|
|
|||||||
ÜNİTE
|
3
|
ŞİİR
|
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
|
|||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
OKUMA
|
|
||||
3
|
13-17 Kasım
2017
|
5
|
|
Şiirin nazım
biçimini ve nazım türünü tespit eder.
a. Şiirin nazım
biçimi belirlenirken nazım birimi, kafiye düzeni, ölçü gibi şekil
özelliklerinin; nazım türü belirlenirken içeriğin (konu, tema vb.) esas
alındığı vurgulanır.
b. Divan, halk ve
dünya şiirinden gelen biçim ve türler ile şaire özgü yenilikler, buluşlar ve
- varsa- bunların geleneksel biçim ve türlerle ilişkisi ele alınır.
c.
Metne/döneme göre konu bakımından lirik, epik, pastoral, satirik şiir
türlerine değinilir.
|
||||
4
|
20-24 Kasım
2017
|
5
|
|
|
||||
YÖNTEM VE TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
|||||||
ARAÇ VE GEREÇLER
|
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk
dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri
ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler…
|
|||||||
BELİRLİ GÜNLER
|
Ø 8 Kasım Lüleburgaz’ın Kurtuluşu
Ø 10 Kasım Atatürk’ü Anma Haftası
Ø 24 Kasım Öğretmenler Günü
|
Ø DEĞERLENDİRME: ŞİİR
DİNLETİSİ DEĞERLENDİRME ( Ürün dosyasında saklanması)
Ø II. YAZILI YOKLAMA
|
||||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
YAZMA
|
YAZMA KAZANIMLARI
|
||||||||
1
|
27Kasım
–01 Aralık
2017
|
5
|
|
|
||||||||
2
|
04-08
Aralık
2017
|
5
|
OKUMA
|
|
||||||||
|
|
|||||||||||
3
|
11-15
Aralık
2017
|
5
|
4.
ÜNİTE: DESTAN/EFSANE
|
|
||||||||
YÖNTEM VE TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
|||||||||||
ARAÇ VE GEREÇLER
|
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk
dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri
ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler…
|
|||||||||||
BELİRLİ GÜNLER
|
Ø
|
Ø DEĞERLENDİRME: DİLEKÇE DEĞERLENDİRME, ( Ürün dosyasında
saklanması)
Ø III. YAZILI YOKLAMA
|
||||||||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
OKUMA
|
|
||||||||
1
|
18-22 Aralık 2017
|
5
|
İslamiyet'in
kabulünden önceki Türk edebiyatından bir destan
İslamiyet'in
kabulünden sonraki dönemden bir destan
Dil
Bilgisi Konuları:
Metindeki sıfat tamlamalarını bulur ve bunların metindeki işlevlerini
belirler.
Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
|
|
||||||||
2
|
25-29 Aralık 2017
|
5
|
1923-1980
dönemi Türk edebiyatından bir yapma destan
Efsane ve destanların, ait oldukları toplumun millî kimliğiyle olan bağı;
tarihî, kültürel ve toplumsal açıdan önemi üzerinde durulur. Türk destanları
işlenirken millî ve manevi değerler üzerinde durulur
|
|
||||||||
3
|
02-05 Ocak 2018
|
5
|
Dil Bilgisi
Konuları:
Metindeki sıfat
tamlamalarını bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
Metinler üzerinden
imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
|
|
||||||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
YAZMA
|
YAZMA KAZANIMLARI
|
||||||||
4
|
08-12 Ocak 2018
|
5
|
Öğrencilerden
yakın çevrelerindeki varlıklar, mekânlar, tarihî olaylar, tabiat olayları ve
inanışlarla ilgili efsaneleri sözlü kültür kaynaklarından derlemeleri ve
bunları yazıya geçirerek sergilemeleri (sınıf panosu, okul panosu, dergi,
gazete, sosyal medya vb.) istenir.
SÖZLÜ İLETİŞİM
Öğrencilerin,
derleyip yazdıkları efsaneleri sınıfta sunmaları sağlanır.
|
|
||||||||
YÖNTEM VE TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
|||||||||||
ARAÇ VE GEREÇLER
|
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk
dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri
ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler…
|
|||||||||||
BELİRLİ GÜNLER
|
Ø 1 OCAK 2018 PAZARTESİ YILBAŞI TATİLİ
19
OCAK 2018 CUMA 1. DÖNEMİN SONA ERMESİ
|
Ø DEĞERLENDİRME: ÖĞRENCİ KİTAP OKUMA VE DEĞERLENDİRME
FORMUNUN DOLDURULMASI
( Ürün dosyasında saklanması)
|
||||||||||
ÜNİTE
|
5
|
ROMAN
|
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
|
||||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
OKUMA
|
SÖZLÜ İLETİŞİM KAZANIMLARI
|
|||||
1
|
15-19 Ocak 2018
|
5
|
|
|
|||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
OKUMA
|
|
|||||
2
|
05-09 Şubat 2018
|
5
|
Tanzimat Dönemi Türk edebiyatından bir
roman
|
|
|||||
3
|
12-16
Şubat
2018
|
5
|
|
|
|||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
YAZMA
|
YAZMA KAZANIMLARI
|
|||||
4
|
19-23 Şubat
2018
|
5
|
|
Yazacağı metni planlar. Yazma planından
hareketle taslak metin oluşturur. Taslak metni geliştirir. Yazacağı metnin
konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler.
İyi bir anlatımda bulunması gereken
özellikleri dikkate alarak yazar.
Metni
içerik açısından düzeltir. Metni biçim özellikleri açısından düzeltir. Yazdığı
metni başkalarıyla paylaşır.
|
|||||
YÖNTEM VE TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme DRAMATİZASYON
(CANLANDIRMA)
|
||||||||
ARAÇ VE GEREÇLER
|
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk
dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri
ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler…
|
||||||||
BELİRLİ GÜNLER
|
|
Ø DEĞERLENDİRME: ( Ürün dosyasında saklanması)
|
|||||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
SÖZLÜ İLETİŞİM
|
SÖZLÜ İLETİŞİM KAZANIMLARI
|
|||
1
|
26 Şubat - 02 Mart
2018
|
5
|
Öğrencilerin Türk ve Dünya edebiyatından sinemaya uyarlanmış bir
romanın filmini izlemeleri ve izlediklerini yorumlamaları sağlanır
|
Konuşmasında beden dilini doğru ve etkili
biçimde kullanır.
Konuşmasına etkili bir başlangıç yapar.
Konuşmasının içeriğini zenginleştirir. Konuşmasında önemli noktaları
vurgulayan ve konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
Konuşmasında süreyi verimli kullanır.
|
|||
ÜNİTE
|
6
|
TİYATRO
|
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
|
||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
OKUMA
|
|
|||
2
|
05-09 Mart
2018
|
5
|
Geleneksel
Türk tiyatrosundan iki metin (Karagöz, orta oyunu)
Dil
Bilgisi Konuları:
Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
|
|
|||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
OKUMA
|
YAZMA KAZANIMLARI
|
|||
3
|
12-16 Mart
2018
|
5
|
Tiyatro
türünün dünya edebiyatından bir örneğine yer verilir ve bu örneğin incelenen
metinlerle karşılaştırılması sağlanır.
Öğrencilerin,
inceledikleri metinlerden hareketle geleneksel tiyatronun eğlence
kültürümüzdeki yeri, Osmanlı toplumunda bir arada yaşama kültürü, isimlerle
karakterler arasındaki ilişki, yanlış anlamalar ve şive taklitleri, gibi konular
üzerinde yazı yazmaları sağlanır.
|
|
|||
ÜNİTE
|
8
|
HABER
|
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
|
||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
OKUMA
|
|
|||
4
|
19-23 Mart
2018
|
5
|
Dil
Bilgisi Konuları: Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve
bunların metindeki işlevlerini belirler.
Metinler üzerinden
imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
|
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCEDE YER ALAN TEMEL
FİKİRLERİ KAPSAYAN BAZI KONULAR
Dayanışma, Millî birlik ve beraberlik
yönünden dayanışmanın önemi,Türk kadının toplumdaki yeri ve kadın hakları
|
|||
YÖNTEM VE TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
||||||
ARAÇ VE GEREÇLER
|
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk
dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri
ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler…
|
||||||
BELİRLİ GÜNLER
|
12
Mart İstiklal Marşı’nın Kabulü
18 Mart Çanakkale Şehitlerini Anma Günü
27 Mart Dünya
Tiyatrolar Günü
|
Ø DEĞERLENDİRME: I. YAZILI YOKLAMA
|
|||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
SÖZLÜ İLETİŞİM
|
YAZMA KAZANIMLARI
|
|||||
1
|
26-30 Mart
2018
|
5
|
Öğrencilerin,
izledikleri bir meddah ve stand-up gösterisinden hareketle kısa bir meddah
oyunu sunmaları sağlanır.
Genel
Ağ’dan Karagöz oyunu videoları izlettirilir.
|
|
|||||
ÜNİTE
|
7
|
ANI
|
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
|
||||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
OKUMA
|
|
|||||
2
|
02-06 Nisan 2018
|
5
|
Servet-i Fünûn Dönemi Türk edebiyatından bir
anı
Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatından bir anı
Dil
Bilgisi Konuları:
Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
Metinler üzerinden
imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
|
|
|||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
YAZMA
|
SÖZLÜ İLETİŞİM
|
YAZMA KAZANIMLARI
|
SÖZLÜ İLETİŞİM KAZANIMLARI
|
|||
3
|
09-13 Nisan
2018
|
5
|
|
|
Yazacağı metni planlar. Yazma planından
hareketle taslak metin oluşturur. Taslak metni geliştirir. Yazacağı metnin
konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler. Metin türlerinin
özelliklerini dikkate alarak yazar. Metin türüne uygun anlatım tür ve
tekniklerini kullanır.
İyi
bir anlatımda bulunması gereken özellikleri dikkate alarak yazar.
Metni
içerik açısından düzeltir. Metni biçim özellikleri açısından düzeltir.
Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır.
Metnin
dil bilgisi özelliklerini belirler.
Metinde
yazara özgü dil ve anlatım özellikleri belirlenir.
|
Konuşmasında beden dilini doğru ve etkili
biçimde kullanır.
Konuşmasına etkili bir başlangıç yapar.
Konuşmasının içeriğini zenginleştirir.
Konuşmasında önemli noktaları vurgulayan ve
konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
Konuşmasını etkili bir biçimde sonlandırır.
Konuşmasında süreyi verimli kullanır.
|
|||
ÜNİTE
|
8
|
HABER METNİ
|
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
|
||||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
OKUMA
|
|
|||||
4
|
16-20 Nisan
2018
|
5
|
Güncel
gazete ve dergilerden iki haber metni
Genel Ağ
haberlerinden bir metin
5N 1K
kuralından ve temel habercilik terimlerinden (sütun, spot, manşet, tekzip,
sürmanşet, asparagas, muhabir vb.) bahsedilir.
Gazete, dergi, Genel Ağ, radyo ve televizyon haberciliğinin farkları
vurgulanır.
Şiddet
içerikli haberlerin, reyting aracı olarak kullanılmaması gerektiği üzerinde
durulur.
Haber
metinlerinin sanat metinlerine kaynaklık edebileceği belirtilir.
Dostoyevski’nin “Suç ve Ceza”, Orhan Kemal’in “Vukuat Var” adlı eserlerinin
bir haberden yola çıkılarak yazıldığı üzerinde durulur.
Dil
Bilgisi Konuları:
Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.
|
|
|||||
5
|
24-27 Nisan
2018
|
5
|
Öğrencilerden
yaşadıkları veya kurguladıkları bir olayı haber metni hâline getirmeleri
istenir.
Öğrencilerden
yazdıkları veya seçtikleri haber metinlerini haberin içeriğini yansıtacak
şekilde sunmaları istenir.
|
||||||
YÖNTEM VE TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
||||||||
ARAÇ VE GEREÇLER
|
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk
dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri
ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler…
|
||||||||
BELİRLİ GÜNLER
|
Ø 23 NİSAN 2018 PAZARTESİ ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK
BAYRAMI
|
Ø DEĞERLENDİRME: II. YAZILI YOKLAMA
|
|||||||
ÜNİTE
|
9
|
GEZİ YAZISI
|
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
|
||||
HAFTA
|
GÜN
|
SAAT
|
OKUMA
|
YAZMA KAZANIMLARI
|
|||
1
|
30 Nisan -04 Mayıs 2018
|
5
|
Evliya Çelebi –
Seyahatname
|
|
|||
|
07-11 Mayıs 2018
|
|
YAZMA
Öğrencilerden
gezdikleri bir yer hakkında bir gezi yazısı yazmaları istenir. Yazıyı görsel
unsurlarla desteklemeleri
|
|
|||
|
14-18 Mayıs 2018
|
|
SÖZLÜ İLETİŞİM
Öğrencilerden
yazdıkları gezi yazılarını sınıfta sunmaları
|
|
|||
|
21-25 Mayıs 2018
|
|
YAZMA ve SÖZLÜ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI
|
|
|||
|
28 Mayıs 01 Haziran 2018
|
|
YAZMA ve SÖZLÜ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI
|
|
|||
|
04-08 Haziran 2018
|
|
YAZMA ve SÖZLÜ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI
|
|
|||
YÖNTEM VE TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
||||||
ARAÇ VE GEREÇLER
|
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk
dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri
ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler…
|
||||||
BELİRLİ GÜNLER
|
Ø 8 HAZİRAN 2018 CUMA 2017-2018 ÖĞRETİM YILININ SONU
Ø 1 Mayıs 2018 Salı Emekçiler Bayramı,
Ø 19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik Spor Bayramı (19
Mayıs 2018)
|
Ø DEĞERLENDİRME: III. YAZILI YOKLAMA
|
|||||
Genel
Amaçlar
Türk Dili ve Edebiyatı
Dersi Öğretim Programıyla öğrencilerin;
Türk Dili
ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu'nun
2. maddesinde ifade edilen Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları ile Türk Millî
Eğitiminin Temel İlkeleri esas alınarak hazırlanmıştır.
Bu
programla öğrencilerin;
Edebiyatın doğasını, işlevini, birey ve toplum için önemini
kavramaları,
Edebî metinler aracılığıyla Türkçenin inceliklerini, Türk
edebiyatının tarih içinde gösterdiği değişim ve gelişimi tanımaları,
Türk edebiyatına ait eserler aracılığıyla millî, manevî, ahlakî,
kültürel ve evrensel değerleri anlamaları,
Dinleme, okuma, yazma ve konuşma stratejilerini doğru ve uygun
şekilde kullanarak etkili iletişimciler olmaları,
Metinler aracılığıyla okuduğunu anlama ve eleştirel okuma
becerilerini geliştirmeleri ve okuma alışkanlığı kazanmaları,
Çeşitli
kaynaklardan elde ettikleri bilgileri soru cevaplamak, çözüm önerileri üretmek,
bulgularını paylaşmak vb. amaçlar için analiz etmeleri ve değerlendirmeleri
amaçlanmaktadır.
NOT:
1. Yıllık Plânın “saat”
kısmında gösterilen ders saatleri çeşitli tatiller ve bunların öğretmenlerin
haftalık ders programına farklı biçimde yansıması nedeniyle değişebilir.
Öğretmenler; ders saatlerinin artması durumunda, işlenen konuyu pekiştirici bir
takım çalışmalar yaparak, azalması durumunda da konunun işlenişini
hızlandırarak gerekli önlemleri alacaklardır.
2. Bu plânın hazırlanmasında aşağıdaki kaynaklar esas alınmıştır;
2. Bu plânın hazırlanmasında aşağıdaki kaynaklar esas alınmıştır;
a.
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın “Türk
Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı Temmuz 2017 ” ,
b. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu,
b. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu,
c.
2488 sayılı Tebliğler dergisindeki Atatürkçülük konuları,
d.Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü 2017-2018
Eğitim-Öğretim Yılı Çalışma Takvimi,
3. 2017- 2018 Eğitim
Öğretim Yılı Sene Başı Zümre Öğretmenler Kurulu Kararları dikkate alınmıştır. Sınav tarihleri her dönem başında Zümre
Başkanları Kurulunca belirlenir ve okul müdürünün onayından sonra e-Okul
sistemi üzerinden ilan edilir.
4. 2551 ve 2575 sayılı
Tebliğler dergilerinde yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim ve Öğretim
Çalışmalarının Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönergeye uygun olarak, Türk Dili
ve Edebiyatı zümresince hazırlanmıştır.