…………………………………….. LİSESİ
2016-2017
EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
9. SINIFLAR
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANI
Ünite No: 2
Hafta Sayısı: 5 |
||||
H
|
S
|
OKUMA
|
YAZMA
|
SÖZLÜ İLETİŞİM
|
I
24-28
EKİM
|
5
|
Hikâye
- Cumhuriyet döneminden bir
olay hikâyesi
- Cumhuriyet döneminden bir durum hikâyesi
* Bir tür olarak hikâye
hakkında genel bilgi verilir.
* İncelenen hikâyelerde yapı unsurları (kişiler, olay örgüsü, mekân, zaman) anlatıcı ve bakış açısı belirlenir. * Hikâyede; konu, tema, çatışma kavramları açıklanır. * Olay hikâyesi ile durum hikâyesinin farkları incelenen metinlerden hareketle gösterilir. * Hikâyede kullanılan öyküleyici ve betimleyici anlatım biçimleri ve diyalog, iç konuşma teknikleri örnek metinler üzerinden açıklanır. * Metinler üzerinde ilgili okuma kazanımlarını gerçekleştirmeye yönelik çalışmalar yapılır.
Dil Bilgisi: Şekil
Bilgisi
* Dil bilgisi konuları, okuma
metinlerinden alınan bölümler üzerinde ve metin içindeki işlevlerine dikkat
çekilerek işlenir.
Kitap Okuma ve
Değerlendirme
Öğrencilere bir hikâye
antolojisi veya Cumhuriyet dönemi yazarlarından birine ait bir hikâye kitabı
okutulur. Kitaptan seçilen bazı hikâyeler, hikâye ile ilgili kavramlardan
hareketle değerlendirilir.
|
Hikâye
Okuma çalışmalarında verilen
bilgilerden yararlanılarak aşağıda aşamaları verilen hikâye yazma çalışması
yapılır:
- Planlama
• Olay örgüsünü ve çatışmaları belirleme • Mekânı ve zamanı belirleme • Anlatıcı ve bakış açısını belirleme
- Taslak metin
oluşturma
• Plan doğrultusunda metni yazma • Anlatım biçimlerinden (öyküleyici, betimleyici) ve tekniklerinden (diyalog, iç konuşma) yararlanma
- Metni düzeltme ve
geliştirme
• Metin tutarlılığını değerlendirme • Anlatım bozukluklarını düzeltme • Yazım ve noktalama hatalarını düzeltme
- Yazılan metni
paylaşma
* Öğrencilerin yazdığı hikâyeler, yapı unsurlarının oluşturulması ve anlatım özellikleri bakımından değerlendirilir. |
Söyleyiş Özelliklerine
Uygun Konuşma (Diksiyon)
Türkçede vurgu ve tonlama konusunda bilgi verilir.
Bu konuda aşağıdaki çalışmalardan biri veya birkaçı yapılır:
- Örnek konuşma videolarını
söyleyiş özellikleri açısından değerlendirme
- Hikâye seslendirmeleri ve
radyo tiyatrosu dinleme
- Tekerleme söyleme
- Vurgu ve tonlamaya dikkat
ederek sesli okuma çalışmaları yapma
- Aynı metni farklı duyguları
yansıtacak şekilde okuma
|
II
31 EKİM
01-04
KASIM
|
5
|
|||
III
07-11
KASIM
|
5
|
|||
IV
14-18
KASIM
|
5
|
|||
V
21-25
KASIM
|
5
|