…………………………………….. LİSESİ
2016-2017
EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
9. SINIFLAR
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANI
Ünite
No: 4
Hafta Sayısı: 2 +1 |
||||
H
|
S
|
OKUMA
|
YAZMA
|
SÖZLÜ İLETİŞİM
|
I
02-06
OCAK
|
5
|
Makale
Makale Türünün Özelliklerini Yansıtan Metinler
Fen
bilimleri ve sosyal bilimler alanlarında yazılmış birer bilimsel metin örneği
* Bilimsel metinler ile edebî metinler arasındaki farklar belirtilerek bilimsel metinlerin genel
özellikleri (teze dayalı olması, araştırma verileriyle desteklenmesi,
yararlanılan kaynakların gösterilmesi ve anlatım dilinin nesnel olması)
verilir.
* Bilimsel metinlerde özetleme, alıntılama ve kaynak göstermenin nasıl yapıldığı, incelenen metinler üzerinde gösterilir. * Seçilen metinler yukarıdaki bilgiler çerçevesinde değerlendirilir. * Metinler üzerinde ilgili okuma kazanımlarını gerçekleştirmeye yönelik çalışmalar yapılır. |
Araştırmaya
Dayalı Metin Yazma
Aşağıdaki
aşamalar doğrultusunda araştırmaya dayalı bir metin yazma çalışması yapılır.
o
Hazırlık
• Araştırma konusunu belirleme • Kaynak taraması yapma ve ilgili bölümleri seçme o Planlama • Metnin temel bölümlerini belirleme • Bilgilerin hangi bölümlerde kullanılacağını belirleme o Taslak metin oluşturma • Plan doğrultusunda metni yazma • Kaynaklardan yararlanma (özetleme, alıntılama) • Metin içinde ve sonunda kaynak gösterme o Metni düzeltme ve geliştirme • Metin tutarlılığını değerlendirme • Yazım ve noktalama hatalarını düzeltme o Yazılan metni paylaşma
*
Araştırmaya dayalı metinlerin yazımında kütüphanede ve İnternet’te kaynak taramasının
nasıl yapıldığı ve sınırlandırıldığı örneklerle gösterilir.
* Farklı kaynaklardaki bilgilerin bir metinde nasıl terkip edileceği örneklerle açıklanır. * Metin içinde ve sonunda bilimsel kaynak göstermeye ilişkin temel ilkeler örneklerle açıklanır. * Öğrencilerin yazdığı metinler, açıklayıcı anlatım biçiminin kullanımı, kaynaklardan yararlanma, bilgilerin düzenlenişi vb. açılardan değerlendirilir. |
Sunu
Hazırlama
Bir sununun nasıl hazırlanacağı aşağıdaki hususlar açıklanarak örneklerle gösterilir.
o
Sunu kapak sayfası hazırlama
o
Sunu akışı sayfası hazırlama
o
Sunuda yazı kullanımı
• Anahtar kavramları ve önemli bilgileri yansıtma • Punto, yazı karakteri, satır sayısı vb.nin uygunluğu o Sunuda görsel ve işitsel ögelerin kullanımı
o
Yazı, görsel ve zemin ilişkisi
*
Sunuda konuşma metninin önemli noktalarının yer alması gerektiği, sununun
konuşmayı destekleyen bir araç olduğu, sunuyu konuşmacının yönlendirmesi
gerektiği vurgulanır.
*
Öğrencilerin sonraki ünitelerde gerçekleştireceği hazırlıklı konuşma
çalışmalarında bu ilkelere uymaları gerektiği belirtilir.
|
II
09-13
OCAK
|
5
|
|||
III
16-20
OCAK
GENEL TEKRAR
|
5
|