…………………………………….. LİSESİ
2016-2017
EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
9. SINIFLAR
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANI
Ünite
No: 5
Hafta Sayısı: 5 |
||||
H
|
S
|
OKUMA
|
YAZMA
|
SÖZLÜ İLETİŞİM
|
I
06-10
ŞUBAT
|
5
|
Roman
*
Seçilen metinler, roman türünün karakteristik özelliklerini yansıtan
eserlerden alınır.
* Bir tür olarak roman hakkında genel bilgi verilir. * Romanın yapı unsurları (olay örgüsü, kişiler, mekân, zaman), tema, bakış açısı ve anlatıcı, tip ve karakter kavramları metinlerle ilişki kurularak açıklanır. * Romanda anlatıcının tutumunun olayların akışına ve metnin iletisine etkisi değerlendirilir. * Romanın hikâyeden ayrılan yönleri belirtilir, roman çeşitlerine (polisiye, fantastik, tarihî vb.) girilmez. * Romanda temel çatışma ve diğer çatışmalar, olay örgüsüyle birlikte açıklanır. * Romanda anlatma, gösterme, özetleme tekniklerinin kullanımı örnekler üzerinden gösterilir. * Seçilen metinler yukarıdaki bilgiler çerçevesinde değerlendirilir. * Metinler üzerinde ilgili okuma kazanımlarını gerçekleştirmeye yönelik çalışmalar yapılır.
*
İsim konusuyla birlikte isim tamlaması ve isim- fiil;
sıfat konusuyla birlikte sıfat tamlaması ve sıfat-fiil konusu anlatılmalıdır.
* Dil bilgisi konuları, okuma metinlerinden alınan bölümler üzerinde ve metin içindeki işlevlerine dikkat çekilerek işlenir.
Kitap
Okuma ve Değerlendirme
Öğrencilere
Cumhuriyet döneminde yazılmış bir roman okutulur. Okunan roman; yapı
unsurları, tema, bakış açısı ve anlatıcı bakımından değerlendirilir.
|
Roman
Aşağıdaki
çalışmalardan biri veya birkaçı yapılır:
-
Öğrencilerden okudukları bir romanın yapı unsurlarından birini veya birkaçını
(kişiler, mekân, zaman, olay örgüsü) değiştirerek romana kısa eklemeler
yapmaları istenir.
-
Öğrencilerden bir romanın bir kesitini bakış açısı ve anlatıcıyı değiştirerek
yazması istenir.
|
Hazırlıklı
Konuşma
Öğrencilerden
kendilerine verilen konularda aşağıdaki aşamalarla hazırlıklı konuşma yapmaları istenir:
-
Hazırlık
• Konuyu, amacı ve hedef kitleyi belirleme • Konuşma konusuyla ilgili gözlem, inceleme veya araştırma yapma
-
Planlama
• Konuşmanın temel bölümlerini belirleme • Her bölümde vurgulanacak hususları belirleme • Konuşma içeriğini süreye göre düzenleme • Konuşma metnini veya notlarını hazırlama • Konuşmada kullanılacak görsel ve işitsel araçları hazırlama • Konuşma provası yapma
-
Sunum
• Mekânı, hedef kitleyi, konuyu ve amacı dikkate alarak konuşma • Etkili bir başlangıç yapma • Önemli noktaları vurgulama • Konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanma • Konuşmada gerektiğinde özetlemelere başvurma • Konuşmayı uygun ifadelerle tamamlama • Konuşmayı planlanan sürede tamamlama |
II
13-17
ŞUBAT
|
5
|
|||
III
20-24
ŞUBAT
|
5
|
|||
IV
27-28
ŞUBAT
01-03
MART
|
5
|
|||
V
06-10
MART
|
5
|