15 Eylül 2017 Cuma

10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersi yıllık planı 2017-2018 öğretim yılı ( Temmuz 2017 tarihli yeni öğretim programına göre hazırlanmıştır.)

2017– 2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI LÜLEBURGAZ LİSESİ
10.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLANI

ÜNİTE
1-2

1. ÜNİTE: GİRİŞ ve 2. ÜNİTE HİKAYE
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI- HEDEF VE DAVRANIŞLAR
HAFTA
GÜN
SAAT

OKUMA 



1
18-22
 EYLÜL
2017
5
1. ÜNİTE: GİRİŞ ve 2. ÜNİTE : ÖYKÜ 7 HAFTA

Türk edebiyatının tarihî dönemleri
 Türk edebiyatının ana dönemleri (İslamiyetin kabulünden önceki dönem, İslami Dönem, Batı etkisinde gelişen dönem) üzerinde durulur. Bu dönemlere ilişkin bilgilendirme örnek metinler üzerinden yapılır.
 Türkçenin tarihî gelişimi
 Sözlü edebiyat dönemi ile ilgili kısaca bilgi verilir. Yazılı edebiyat dönemi hakkındaki açıklamalar Türklerin kullandığı alfabeler (Kök Türk, Uygur, Arap, Kiril, Latin alfabesi)
  HİKÂYE
a.) Hikâyenin Tanzimat’tan Millî Edebiyat Dönemi’ne kadar gelişimi


Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.



Metindeki fiilimsileri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.

ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCEDE YER ALAN TEMEL
FİKİRLERİ KAPSAYAN BAZI KONULAR
Türkçenin yaşayan ve zengin bir dil olma özelliği
Millî kültürümüzün korunmasında dilin önemi

Öyküleyici metinlerde olay örgüsünü belirler.
Öyküleyici metinlerde şahıs kadrosunun özelliklerini belirler.
Öyküleyici metinlerde zaman ve mekânın özelliklerini belirler.
Öyküleyici metinlerde çatışmaları belirler.
Öyküleyici metinlerde anlatıcı ve bakış açısının işlevini belirler.
Öyküleyici metinlerdeki anlatım teknikleri ve ögelerinin işlevlerini belirler.
2
25-29
EYLÜL
2017

5
                                                          HİKÂYE ( ÖYKÜ ) Hikâye Çeşitleri ve Özellikleri
Mesnevi ve halk hikâyesinin tür özellikleri ve Türk edebiyatındaki gelişimi
Dilbilgisi Konuları:
 Metindeki fiilimsileri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.


Öyküleyici metinlerde öne çıkan yapı unsurlarının kurgudaki işlevini değerlendirir.
Metnin dil bilgisi özelliklerini belirler.
Metnin tür özelliklerini belirler.


YÖNTEM VE TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme

ARAÇ VE GEREÇLER
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler…
BELİRLİ GÜNLER

Ø  Eğitim-Öğretim Yılı Başlangıcı: 18 Eylül 2017 Pazartesi
Ø  DEĞERLENDİRME:


HAFTA
GÜN
SAAT
OKUMA

1
2-6
 EKİM
2017


5

HİKÂYE ( ÖYKÜ )
Dede Korkut Hikâyeleri ve Özellikleri
Dilbilgisi Konuları:
 Metindeki fiilimsileri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.


Metnin türünün edebiyat tarihi içindeki gelişimini kavrar.
Edebî türlerin Türk ve dünya edebiyatındaki önemli eserlerini tanır.
Metnin dil bilgisi özelliklerini belirler.
Metnin anlam özelliklerini etkileyen kültürel ve mitolojik unsurları belirler.
2
09-13
 EKİM
2017

5

Tanzimat dönemi hikâye ile Milli Edebiyat Dönemi hikâye örnekleri 
Dilbilgisi Konuları:
 Metindeki fiilimsileri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.


Metni başka metinlerle karşılaştırır.
Metnin dil bilgisi özelliklerini belirler.
Metnin anlam özelliklerini etkileyen kültürel ve mitolojik unsurları belirler.
Metnin tema ve konusunu belirler.
Metnin ana düşüncesini ve yardımcı düşüncelerini belirler.
3
16-20
 EKİM
2017

5
YAZMA
Öğrencilerin “Alfabeler” konusunda bir yazma çalışması yapmaları sağlanır

HİKÂYE YAZMA ÇALIŞMASI
Öğrencilere inceledikleri metinlerden hareketle bir hikâye yazdırılır. Hikâye yazma çalışmalarının dışında incelenen metinlerden edinilen düşünce ve izlenimleri konu alan farklı türlerde de yazma çalışmaları yaptırılabilir

Öğrencilerin yazdığı metinler çeşitli araç ve yöntemlerle (sınıf panosu, okul panosu, dergi, gazete, sosyal medya vb.) sergilenir.
YAZMA KAZANIMLARI
Yazacağı metni planlar.
Yazma planından hareketle taslak metin oluşturur. Taslak metni geliştirir.
Yazacağı metnin konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler.
Metin türlerinin özelliklerini dikkate alarak yazar. Metin türüne uygun anlatım tür ve tekniklerini kullanır.
 İyi bir anlatımda bulunması gereken özellikleri dikkate alarak yazar.
Yazılarını cümle ve paragraflar arasındaki ilişkileri dikkate alarak yazar.
Duygu ve düşüncelerini açık ve etkili biçimde ifade eden paragraflar yazar.
Metni içerik açısından düzeltir. Metni biçim özellikleri açısından düzeltir.
Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır.
4
23-27
EKİM
2017

5
SÖZLÜ İLETİŞİM
Öğrencilerin hikâyeden uyarlanmış bir filmi izlemeleri ve filme konu olan hikâyeyi okumaları sağlanır. Daha sonra film ile hikâye arasındaki farkı değerlendirmeleri istenir

SÖZLÜ İLETİŞİM KAZANIMLARI
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ
Atatürkçülüğün Türk toplumu için önemi
YÖNTEM VE TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme

ARAÇ VE GEREÇLER
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler…
BELİRLİ GÜNLER


Ø  29 EKİM PAZAR CUMHURİYET BAYRAMI
Ø  DEĞERLENDİRME: I. YAZILI YOKLAMA
                                                                                 
ÜNİTE
3
ŞİİR
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
HAFTA
GÜN
SAAT

YAZMA

YAZMA KAZANIMLARI
1
30 Ekim -03 Kasım
2017
5
Öğrencilere inceledikleri metinlerden hareketle bir hikâye yazdırılır. Hikâye yazma çalışmalarının dışında incelenen metinlerden edinilen düşünce ve izlenimleri konu alan farklı türlerde de yazma çalışmaları yaptırılabilir

Öğrencilerin yazdığı metinler çeşitli araç ve yöntemlerle (sınıf panosu, okul panosu, dergi, gazete, sosyal medya vb.) sergilenir.

Yazacağı metni planlar.
Yazma planından hareketle taslak metin oluşturur.
Taslak metni geliştirir.
Yazacağı metnin konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler.
Metin türlerinin özelliklerini dikkate alarak yazar.
Metin türüne uygun anlatım tür ve tekniklerini kullanır.
 İyi bir anlatımda bulunması gereken özellikleri dikkate alarak yazar.
Yazılarını cümle ve paragraflar arasındaki ilişkileri dikkate alarak yazar.
Duygu ve düşüncelerini açık ve etkili biçimde ifade eden paragraflar yazar.
Metni içerik açısından düzeltir.
Metni biçim özellikleri açısından düzeltir.
Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır.

2

06-10 Kasım 2017
5

                                                                                   OKUMA

SÖZLÜ İLETİŞİM KAZANIMLARI




OKUMA
İslamiyet'in kabulünden önceki Türk şiirinden bir koşuk, bir sagu
2. Geçiş dönemi (11-12. yüzyıl) Türk edebiyatından kısa metin örnekleri






Öğrencilerin bir grubunun halk şiiri nazım biçimlerinden (koşma, semai, varsağı, destan, türkü, mâni, ilahi, nefes vb.) oluşan bir şiir dinletisi hazırlamaları ve sunmaları



Öğrencilerin bir grubunun divan şiiri nazım biçimlerinden (gazel, kaside, şarkı, rubai, terkibibent vb.) oluşan bir şiir dinletisi hazırlamaları ve sunmaları











ÜNİTE
3

ŞİİR

ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
HAFTA
GÜN
SAAT

OKUMA 


3
13-17 Kasım
2017
5

Halk edebiyatından bir ilahi ve bir nefes
4. Halk edebiyatından üç mâni (düz, kesik ve yedekli mâni) ve bir türkü

Dil Bilgisi Konuları:
 Metindeki isim tamlamalarını bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.



Şiirin nazım biçimini ve nazım türünü tespit eder.
a. Şiirin nazım biçimi belirlenirken nazım birimi, kafiye düzeni, ölçü gibi şekil özelliklerinin; nazım türü belirlenirken içeriğin (konu, tema vb.) esas alındığı vurgulanır.
b. Divan, halk ve dünya şiirinden gelen biçim ve türler ile şaire özgü yenilikler, buluşlar ve - varsa- bunların geleneksel biçim ve türlerle ilişkisi ele alınır.
c. Metne/döneme göre konu bakımından lirik, epik, pastoral, satirik şiir türlerine değinilir.
4
20-24 Kasım
2017
5

Halk şiirinden bir koşma

Dil Bilgisi Konuları:
 Metindeki isim tamlamalarını bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.




Öğrencilerin okuma bölümünde edindikleri bilgilerden yararlanarak mâni ve koşma yazmaları

YÖNTEM VE TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme


ARAÇ VE GEREÇLER
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler…
BELİRLİ GÜNLER


Ø  8 Kasım Lüleburgaz’ın Kurtuluşu
Ø  10 Kasım Atatürk’ü Anma Haftası
Ø  24 Kasım Öğretmenler Günü
Ø  DEĞERLENDİRME: ŞİİR DİNLETİSİ DEĞERLENDİRME ( Ürün dosyasında saklanması)
Ø  II. YAZILI YOKLAMA














HAFTA
GÜN
SAAT

YAZMA

YAZMA KAZANIMLARI
1
27Kasım –01 Aralık
2017
5

Divan şiirinden iki gazel


Dil Bilgisi Konuları:
 Metindeki isim tamlamalarını bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.




Öğrencilerin bir grubunun aile büyüklerinden veya başka kişilerden "mâni" derlemeleri ve bunları konularına göre tasnif ederek sınıfta okumaları



2


04-08
Aralık
2017
5
OKUMA


Divan şiirinden bir kaside
Divan şiirinden bir şarkı

Dil Bilgisi Konuları:
 Metindeki isim tamlamalarını bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.



Öğrencilerin yazdığı şiirler sınıfta değerlendirilir, çeşitli araç ve yöntemlerle (sınıf panosu, okul panosu, dergi, gazete, sosyal medya vb.) sergilenir.



3
11-15
Aralık
2017
5
4. ÜNİTE: DESTAN/EFSANE
Dünya edebiyatının ilk destanlarından bir örnek
 Türk halk edebiyatından bir efsane

YÖNTEM VE TEKNİKLER

Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme

ARAÇ VE GEREÇLER
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler…
BELİRLİ GÜNLER

Ø   
Ø  DEĞERLENDİRME: DİLEKÇE DEĞERLENDİRME, ( Ürün dosyasında saklanması)
Ø  III. YAZILI YOKLAMA



HAFTA
GÜN
SAAT


                                                                            OKUMA 


1
18-22 Aralık 2017
5

İslamiyet'in kabulünden önceki Türk edebiyatından bir destan
İslamiyet'in kabulünden sonraki dönemden bir destan
Dil Bilgisi Konuları:
 Metindeki sıfat tamlamalarını bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.



2
25-29 Aralık 2017
5
1923-1980 dönemi Türk edebiyatından bir yapma destan
 Efsane ve destanların, ait oldukları toplumun millî kimliğiyle olan bağı; tarihî, kültürel ve toplumsal açıdan önemi üzerinde durulur. Türk destanları işlenirken millî ve manevi değerler üzerinde durulur





3
02-05 Ocak  2018
5
Dil Bilgisi Konuları:
 Metindeki sıfat tamlamalarını bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.




HAFTA
GÜN
SAAT

YAZMA

YAZMA KAZANIMLARI
4
08-12 Ocak  2018
5
Öğrencilerden yakın çevrelerindeki varlıklar, mekânlar, tarihî olaylar, tabiat olayları ve inanışlarla ilgili efsaneleri sözlü kültür kaynaklarından derlemeleri ve bunları yazıya geçirerek sergilemeleri (sınıf panosu, okul panosu, dergi, gazete, sosyal medya vb.) istenir.

    SÖZLÜ İLETİŞİM
Öğrencilerin, derleyip yazdıkları efsaneleri sınıfta sunmaları sağlanır.


YÖNTEM VE TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme
ARAÇ VE GEREÇLER
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler…
BELİRLİ GÜNLER
Ø  1 OCAK 2018 PAZARTESİ YILBAŞI TATİLİ
19 OCAK 2018 CUMA 1. DÖNEMİN SONA ERMESİ
Ø  DEĞERLENDİRME: ÖĞRENCİ KİTAP OKUMA VE DEĞERLENDİRME FORMUNUN DOLDURULMASI 
( Ürün dosyasında saklanması)


ÜNİTE
5
ROMAN
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
HAFTA
GÜN
SAAT
OKUMA
SÖZLÜ İLETİŞİM KAZANIMLARI
1
15-19 Ocak  2018
5

Dünya edebiyatından bir roman

Dil Bilgisi Konuları:
 Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.



HAFTA
GÜN
SAAT
OKUMA 


2
05-09 Şubat  2018
5
 Tanzimat Dönemi Türk edebiyatından bir roman

Dil Bilgisi Konuları:
 Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.


3
12-16 Şubat
2018
5

Servetifünun Dönemi'nden bir roman

Millî Edebiyat Dönemi'nden bir roman

Dil Bilgisi Konuları:
 Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.



HAFTA
GÜN
SAAT
YAZMA
YAZMA KAZANIMLARI
4
19-23 Şubat
2018
5


Öğrencilerden, okudukları bir romanın sonucunu değiştirerek yazmaları, romandaki olay örgüsünü hikâye formunda yazmaları veya romanın bir kesitini diyalog hâlinde yazmaları istenir.

Yazacağı metni planlar. Yazma planından hareketle taslak metin oluşturur. Taslak metni geliştirir. Yazacağı metnin konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler.
İyi bir anlatımda bulunması gereken özellikleri dikkate alarak yazar.
Metni içerik açısından düzeltir. Metni biçim özellikleri açısından düzeltir. Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır.
YÖNTEM VE TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme DRAMATİZASYON (CANLANDIRMA)
ARAÇ VE GEREÇLER
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler…

BELİRLİ GÜNLER

Ø  DEĞERLENDİRME: ( Ürün dosyasında saklanması)


HAFTA
GÜN
SAAT

SÖZLÜ İLETİŞİM

SÖZLÜ İLETİŞİM KAZANIMLARI
1
     26 Şubat - 02 Mart
 2018
5
Öğrencilerin Türk ve Dünya edebiyatından sinemaya uyarlanmış bir romanın filmini izlemeleri ve izlediklerini yorumlamaları sağlanır
Konuşmasında beden dilini doğru ve etkili biçimde kullanır.
Konuşmasına etkili bir başlangıç yapar. Konuşmasının içeriğini zenginleştirir. Konuşmasında önemli noktaları vurgulayan ve konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
Konuşmasında süreyi verimli kullanır.

ÜNİTE
6
TİYATRO
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
HAFTA
GÜN
SAAT
OKUMA


2
05-09 Mart
 2018
5

Geleneksel Türk tiyatrosundan iki metin (Karagöz, orta oyunu)
Dil Bilgisi Konuları:
 Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.



HAFTA
GÜN
SAAT
OKUMA

YAZMA KAZANIMLARI
3
12-16 Mart
 2018
5
Tiyatro türünün dünya edebiyatından bir örneğine yer verilir ve bu örneğin incelenen metinlerle karşılaştırılması sağlanır.
Öğrencilerin, inceledikleri metinlerden hareketle geleneksel tiyatronun eğlence kültürümüzdeki yeri, Osmanlı toplumunda bir arada yaşama kültürü, isimlerle karakterler arasındaki ilişki, yanlış anlamalar ve şive taklitleri, gibi konular üzerinde yazı yazmaları sağlanır.


ÜNİTE
8
HABER
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
HAFTA
GÜN
SAAT
OKUMA

4
19-23 Mart
 2018
5
Modern Türk tiyatrosundan bir metin

Dil Bilgisi Konuları:  Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.


ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCEDE YER ALAN TEMEL FİKİRLERİ KAPSAYAN BAZI KONULAR
Dayanışma, Millî birlik ve beraberlik yönünden dayanışmanın önemi,Türk kadının toplumdaki yeri ve kadın hakları

YÖNTEM VE TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme
ARAÇ VE GEREÇLER
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler…
BELİRLİ GÜNLER
12 Mart İstiklal Marşı’nın Kabulü             18 Mart Çanakkale Şehitlerini Anma Günü
27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü
Ø  DEĞERLENDİRME: I. YAZILI YOKLAMA


HAFTA
GÜN
SAAT
SÖZLÜ İLETİŞİM

YAZMA KAZANIMLARI
1
26-30 Mart

2018
5
Öğrencilerin, izledikleri bir meddah ve stand-up gösterisinden hareketle kısa bir meddah oyunu sunmaları sağlanır.
Genel Ağ’dan Karagöz oyunu videoları izlettirilir.

ÜNİTE
7
ANI
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
HAFTA
GÜN
SAAT
OKUMA

2
02-06 Nisan 2018
5

 Servet-i Fünûn Dönemi Türk edebiyatından bir anı  
 Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatından bir anı
Dil Bilgisi Konuları:
 Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.


HAFTA
GÜN
SAAT
YAZMA
SÖZLÜ İLETİŞİM
       YAZMA KAZANIMLARI
SÖZLÜ İLETİŞİM KAZANIMLARI
3
09-13 Nisan
 2018
5
 

Öğrenciler türün özelliklerine uygun birer anı yazar.

* 
Öğrenciler, bir hatıralarını anlatır.
Yazacağı metni planlar. Yazma planından hareketle taslak metin oluşturur. Taslak metni geliştirir. Yazacağı metnin konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler. Metin türlerinin özelliklerini dikkate alarak yazar. Metin türüne uygun anlatım tür ve tekniklerini kullanır.
 İyi bir anlatımda bulunması gereken özellikleri dikkate alarak yazar.
Metni içerik açısından düzeltir. Metni biçim özellikleri açısından düzeltir. Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır.
Metnin dil bilgisi özelliklerini belirler.
Metinde yazara özgü dil ve anlatım özellikleri belirlenir.



Konuşmasında beden dilini doğru ve etkili biçimde kullanır.
Konuşmasına etkili bir başlangıç yapar.
Konuşmasının içeriğini zenginleştirir.
Konuşmasında önemli noktaları vurgulayan ve konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
Konuşmasını etkili bir biçimde sonlandırır.
Konuşmasında süreyi verimli kullanır.

ÜNİTE
8
HABER METNİ
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
HAFTA
GÜN
SAAT
OKUMA

4
16-20 Nisan
 2018
5

Güncel gazete ve dergilerden iki haber metni
Genel Ağ haberlerinden bir metin
 5N 1K kuralından ve temel habercilik terimlerinden (sütun, spot, manşet, tekzip, sürmanşet, asparagas, muhabir vb.) bahsedilir.
 Gazete, dergi, Genel Ağ, radyo ve televizyon haberciliğinin farkları vurgulanır.
 Şiddet içerikli haberlerin, reyting aracı olarak kullanılmaması gerektiği üzerinde durulur.
 Haber metinlerinin sanat metinlerine kaynaklık edebileceği belirtilir. Dostoyevski’nin “Suç ve Ceza”, Orhan Kemal’in “Vukuat Var” adlı eserlerinin bir haberden yola çıkılarak yazıldığı üzerinde durulur.

Dil Bilgisi Konuları:
 Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.






5
24-27 Nisan
2018
5

Öğrencilerden yaşadıkları veya kurguladıkları bir olayı haber metni hâline getirmeleri istenir.

Öğrencilerden yazdıkları veya seçtikleri haber metinlerini haberin içeriğini yansıtacak şekilde sunmaları istenir.

YÖNTEM VE TEKNİKLER

Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme

ARAÇ VE GEREÇLER

 Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler…

BELİRLİ GÜNLER

Ø  23 NİSAN 2018 PAZARTESİ ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI


Ø  DEĞERLENDİRME: II. YAZILI YOKLAMA











ÜNİTE
9
GEZİ YAZISI
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI-HEDEF VE DAVRANIŞLAR
HAFTA
GÜN
SAAT

OKUMA

YAZMA KAZANIMLARI
1
30 Nisan -04 Mayıs 2018
5

1. Divan edebiyatından bir gezi yazısı
2. Cumhuriyet Dönemi’nden iki gezi yazısı
Evliya Çelebi – Seyahatname

Dil Bilgisi Konuları:
 Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
 Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.



07-11 Mayıs 2018

                                                                          YAZMA
Öğrencilerden gezdikleri bir yer hakkında bir gezi yazısı yazmaları istenir. Yazıyı görsel unsurlarla desteklemeleri



14-18 Mayıs 2018

                                                                     SÖZLÜ İLETİŞİM
Öğrencilerden yazdıkları gezi yazılarını sınıfta sunmaları


21-25 Mayıs 2018

YAZMA ve SÖZLÜ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI


28 Mayıs 01 Haziran 2018

YAZMA ve SÖZLÜ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI


04-08 Haziran 2018

YAZMA ve SÖZLÜ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI

YÖNTEM VE TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme
ARAÇ VE GEREÇLER
Türk dili ve edebiyatı ders kitabı, Türk dili ve edebiyatı yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve deyimler sözlüğü, Etkileşimli tahta, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler…
BELİRLİ GÜNLER
Ø  8 HAZİRAN 2018 CUMA 2017-2018 ÖĞRETİM YILININ SONU
Ø  1 Mayıs 2018 Salı Emekçiler Bayramı,
Ø  19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik Spor Bayramı (19 Mayıs 2018)
Ø  DEĞERLENDİRME: III. YAZILI YOKLAMA


Genel Amaçlar

Türk Dili ve Edebiyatı  Dersi Öğretim Programıyla öğrencilerin;

Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu'nun 2. maddesinde ifade edilen Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları ile Türk Millî Eğitiminin Temel İlkeleri esas alınarak hazırlanmıştır.
Bu programla öğrencilerin;
 Edebiyatın doğasını, işlevini, birey ve toplum için önemini kavramaları,
 Edebî metinler aracılığıyla Türkçenin inceliklerini, Türk edebiyatının tarih içinde gösterdiği değişim ve gelişimi tanımaları,
 Türk edebiyatına ait eserler aracılığıyla millî, manevî, ahlakî, kültürel ve evrensel değerleri anlamaları,
 Dinleme, okuma, yazma ve konuşma stratejilerini doğru ve uygun şekilde kullanarak etkili iletişimciler olmaları,
 Metinler aracılığıyla okuduğunu anlama ve eleştirel okuma becerilerini geliştirmeleri ve okuma alışkanlığı kazanmaları,
 Çeşitli kaynaklardan elde ettikleri bilgileri soru cevaplamak, çözüm önerileri üretmek, bulgularını paylaşmak vb. amaçlar için analiz etmeleri ve değerlendirmeleri amaçlanmaktadır.
 NOT:
1. Yıllık Plânın “saat” kısmında gösterilen ders saatleri çeşitli tatiller ve bunların öğretmenlerin haftalık ders programına farklı biçimde yansıması nedeniyle değişebilir. Öğretmenler; ders saatlerinin artması durumunda, işlenen konuyu pekiştirici bir takım çalışmalar yaparak, azalması durumunda da konunun işlenişini hızlandırarak gerekli önlemleri alacaklardır.
2. Bu plânın hazırlanmasında aşağıdaki kaynaklar esas alınmıştır;
a. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın “Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı Temmuz 2017 ” ,
b. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu,
c. 2488 sayılı Tebliğler dergisindeki Atatürkçülük konuları,
d.Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı Çalışma Takvimi,
3. 2017- 2018 Eğitim Öğretim Yılı Sene Başı Zümre Öğretmenler Kurulu Kararları dikkate alınmıştır.  Sınav tarihleri her dönem başında Zümre Başkanları Kurulunca belirlenir ve okul müdürünün onayından sonra e-Okul sistemi üzerinden ilan edilir.
4. 2551 ve 2575 sayılı Tebliğler dergilerinde yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönergeye uygun olarak, Türk Dili ve Edebiyatı zümresince hazırlanmıştır.