17 Ağustos 2016 Çarşamba

9. sınıf türk dili ve edebiyatı 2016-2017 yıllık plan ekim

…………………………………….. LİSESİ
2016-2017 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
9. SINIFLAR TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANI
Ünite No: 2
Hafta Sayısı: 5
H
S
OKUMA
YAZMA
SÖZLÜ İLETİŞİM
I
24-28
EKİM
5

Hikâye
Hikâye Türün Özelliklerini Yansıtan Metinler
- Cumhuriyet döneminden bir olay hikâyesi
- Cumhuriyet döneminden bir durum hikâyesi
* Bir tür olarak hikâye hakkında genel bilgi verilir.
* İncelenen hikâyelerde yapı unsurları (kişiler, olay örgüsü, mekân, zaman) anlatıcı ve bakış açısı belirlenir.
* Hikâyede; konu, tema, çatışma kavramları açıklanır.
* Olay hikâyesi ile durum hikâyesinin farkları incelenen
metinlerden hareketle gösterilir.
* Hikâyede kullanılan öyküleyici ve betimleyici anlatım biçimleri ve diyalog, iç konuşma teknikleri örnek metinler üzerinden açıklanır.
* Metinler üzerinde ilgili okuma kazanımlarını gerçekleştirmeye yönelik çalışmalar yapılır.

Dil Bilgisi: Şekil Bilgisi
·        Kök, ek bilgisi
* Dil bilgisi konuları, okuma metinlerinden alınan bölümler üzerinde ve metin içindeki işlevlerine dikkat çekilerek işlenir.
Kitap Okuma ve Değerlendirme
Öğrencilere bir hikâye antolojisi veya Cumhuriyet dönemi yazarlarından birine ait bir hikâye kitabı okutulur. Kitaptan seçilen bazı hikâyeler, hikâye ile ilgili kavramlardan hareketle değerlendirilir.

Hikâye

Okuma çalışmalarında verilen bilgilerden yararlanılarak aşağıda aşamaları verilen hikâye yazma çalışması yapılır:
- Hazırlık
 
Konu ve temayı belirleme
• Kişileri ve metindeki işlevlerini belirleme

- Planlama
• Olay örgüsünü ve çatışmaları belirleme
• Mekânı ve zamanı belirleme
• Anlatıcı ve bakış açısını belirleme

- Taslak metin oluşturma
• Plan doğrultusunda metni yazma
 
Anlatım biçimlerinden (öyküleyici, betimleyici) ve tekniklerinden (diyalog, iç konuşma) yararlanma

- Metni düzeltme ve geliştirme
• Metin tutarlılığını değerlendirme
 
Anlatım bozukluklarını düzeltme
• Yazım ve noktalama hatalarını düzeltme

- Yazılan metni paylaşma

* Öğrencilerin yazdığı hikâyeler, yapı unsurlarının oluşturulması ve anlatım özellikleri bakımından değerlendirilir.

Dil Bilgisi: Noktalama Kuralları

Söyleyiş Özelliklerine Uygun Konuşma (Diksiyon)

Türkçede vurgu ve tonlama konusunda bilgi verilir.
Bu konuda aşağıdaki çalışmalardan biri veya birkaçı yapılır:

- Örnek konuşma videolarını söyleyiş özellikleri açısından değerlendirme

- Hikâye seslendirmeleri ve radyo tiyatrosu dinleme

- Tekerleme söyleme

- Vurgu ve tonlamaya dikkat ederek sesli okuma çalışmaları yapma

- Aynı metni farklı duyguları yansıtacak şekilde okuma
II
31 EKİM
01-04
KASIM
5
III
07-11
KASIM

5
IV
14-18
KASIM

5
V
21-25
KASIM

5