17 Ağustos 2016 Çarşamba

9. sınıf türk dili ve edebiyatı 2016-2017 şubat

…………………………………….. LİSESİ
2016-2017 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
9. SINIFLAR TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANI
Ünite No: 5
Hafta Sayısı: 5
H
S
OKUMA
YAZMA
SÖZLÜ İLETİŞİM
I

06-10
ŞUBAT
5

Roman

Roman Türünün Özelliklerini Yansıtan Metinler
* Seçilen metinler, roman türünün karakteristik özelliklerini yansıtan eserlerden alınır.
* Bir tür olarak 
roman hakkında genel bilgi verilir.
* Romanın yapı unsurları (olay örgüsü, kişiler, mekân, zaman), tema, bakış açısı ve anlatıcı, tip ve karakter kavramları metinlerle ilişki kurularak açıklanır.
* Romanda anlatıcının tutumunun olayların akışına ve metnin iletisine etkisi değerlendirilir.
* Romanın hikâyeden ayrılan yönleri belirtilir, roman çeşitlerine (polisiye, fantastik, tarihî vb.) girilmez.
* Romanda temel çatışma ve diğer çatışmalar, olay örgüsüyle birlikte açıklanır.
* Romanda anlatma, gösterme, özetleme tekniklerinin kullanımı örnekler üzerinden gösterilir.
* Seçilen metinler yukarıdaki bilgiler çerçevesinde değerlendirilir.
* Metinler üzerinde ilgili okuma kazanımlarını gerçekleştirmeye yönelik çalışmalar yapılır.

Dil Bilgisi: Kelime Türleri
·  İsim
·  Sıfat
·  Zamir
* İsim konusuyla birlikte isim tamlaması ve isim- fiil; sıfat konusuyla birlikte sıfat tamlaması ve sıfat-fiil konusu anlatılmalıdır.
* Dil bilgisi konuları, okuma metinlerinden alınan bölümler üzerinde ve metin içindeki işlevlerine dikkat çekilerek işlenir.
Kitap Okuma ve Değerlendirme
Öğrencilere Cumhuriyet döneminde yazılmış bir roman okutulur. Okunan roman; yapı unsurları, tema, bakış açısı ve anlatıcı bakımından değerlendirilir.

Roman

Aşağıdaki çalışmalardan biri veya birkaçı yapılır:

- Öğrencilerden okudukları bir romanın yapı unsurlarından birini veya birkaçını (kişiler, mekân, zaman, olay örgüsü) değiştirerek romana kısa eklemeler yapmaları istenir.

- Öğrencilerden bir romanın bir kesitini bakış açısı ve anlatıcıyı değiştirerek yazması istenir.

Hazırlıklı Konuşma

Öğrencilerden kendilerine verilen konularda aşağıdaki aşamalarla hazırlıklı konuşma yapmaları istenir:

- Hazırlık
• Konuyu, amacı ve hedef kitleyi belirleme
• Konuşma konusuyla ilgili gözlem, inceleme veya
araştırma yapma

- Planlama
• Konuşmanın temel bölümlerini belirleme
• Her bölümde vurgulanacak hususları belirleme
• Konuşma içeriğini süreye göre düzenleme
• Konuşma metnini veya notlarını hazırlama
• Konuşmada kullanılacak görsel ve işitsel araçları hazırlama
• Konuşma provası yapma

- Sunum
• Mekânı, hedef kitleyi, konuyu ve amacı dikkate alarak konuşma
• Etkili bir başlangıç yapma
• Önemli noktaları vurgulama
• Konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanma
• Konuşmada gerektiğinde
özetlemelere başvurma
• Konuşmayı uygun ifadelerle tamamlama
• Konuşmayı planlanan sürede tamamlama
II

13-17
ŞUBAT
5
III

20-24
ŞUBAT
5
IV

27-28
ŞUBAT

01-03
MART

5
V

06-10
MART

5