17 Ağustos 2016 Çarşamba

9. sınıf türk dili ve edebiyatı 2016-2017 kasım

…………………………………….. LİSESİ
2016-2017 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
9. SINIFLAR TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANI
Ünite No: 3
Hafta Sayısı: 5
H
S
OKUMA
YAZMA
SÖZLÜ İLETİŞİM
I
28-30
KASIM

01-02
ARALIK

5

Şiir

Türün Özelliklerini Yansıtan Metinler
- Cumhuriyet döneminden 
hece ölçüsüyle yazılan iki şiir
- Cumhuriyet döneminden aruz ölçüsüyle yazılan bir şiir
- Cumhuriyet döneminden serbest tarzda yazılmış iki şiir
* Bir tür olarak şiir hakkında genel bilgi verilir.
* Şiir türü ve şiirin temel kavramları; söyleyici, nazım birimi, ölçü, 
kafiye, redif, ses akışını sağlayan diğer ahenk unsurları, nazım biçimi, nazım türü, edebî sanatlar (teşbih, istiare, mecazı mürsel, teşhis ve intak) ve imge kavramı hakkında metinlerle ilişki kurularak bilgi verilir.
* Söyleyici (şiirde konuşan; şairin sesini ve söyleyişini emanet ettiği kişi/varlık) ile şiirin hitap ettiği kişiye/ varlığa dikkat çekilir ve bu ilişkinin metnin anlamını nasıl etkilediği belirlenir.
* Aruz ve hece ölçüsünün şiirin ahengine sağladığı katkı örneklerle vurgulanır.
* Cumhuriyet döneminden hece ölçüsüyle yazılan şiirler hece ölçüsünü modern şiir anlayışıyla kullanan metinlerden seçilir.
* Lirik, epik, satirik, didaktik, pastoral 
şiir türleri tanıtılır. İncelenen metinler bu türlerle ilişki kurularak açıklanır.
* Seçilen metinler yukarıdaki bilgiler çerçevesinde değerlendirilir.
* Metinler üzerinde ilgili okuma kazanımlarını gerçekleştirmeye yönelik çalışmalar yapılır.
Dil Bilgisi: Kelimede Anlam
- Kelimelerin anlam özellikleri (temel, yan, mecaz anlam; terim anlamı)
- Kelimelerde anlam değişmeleri(ad aktarması, anlam genişlemesi ve daralması, anlam iyileşmesi ve kötüleşmesi)
* Kelimede anlamla ilgili konular; öncelikle okuma metinlerinden, gerektiğinde başka metinlerden alınan bölümler üzerinden işlenir.

Şiir

Bir şiire benzeterek dize, beyit, dörtlük, bent yazma veya şiiri devam ettirme gibi çalışmalar yapılır.

Şiir Dinletisi

Öğrencilerin beğendikleri şiirlerden oluşan bir şiir dinletisi hazırlamaları sağlanır.
II
05-09
ARALIK
5
III
12-16
ARALIK

5
IV
19-23
ARALIK

5
V
26-30
ARALIK

5