23 Aralık 2017 Cumartesi

gazel - fuzuli

Sabrum alup felek mana yüz min belâ virür Az olsa bir meta' ana il çoh bahâ virür. Felek sabrımı alıp yerine bana yüz bin bela verir. Bir mal az olursa el ona çok para verir. Düşdüm belâ-yı ışka hıredmend-i asr iken İl şimdi menden alduğı pendi mana virür. Asrın akıllısı iken aşk belasına düştüm. El benden aldığı nasihati şimdi bana verir. Sanman aceb rutab yirine virse la'l-i ter Nahlî ki kan yaşum ana neşv ü nema virür. Kanlı gözyaşımla sulanarak yetişmiş bir fidan, Hurma yerine parlak la’l verirse hayret etmeyin. Hâk-i deründür ol ki dün ü gün sevâb içün Hem aya sürme hem güneşe tûtiyâ virür. Senin kapının toprağı, gece gündüz sevap için Hem aya sürme hem de güneşe tutya verir. Kılmaz kabul sûret-i ikbâli munca kim Âyine-i vücûduma cevrün cila virür. Senin cevrin ve cefan vücudumun aynasını bu kadar cilaladığı halde İkbal ve saadetin yüzünü göstermez. Ney kimi cismüm oldı ohundan delük delük Dem vurduğumca yirlü yirinden sadâ virür. Vücudum okundan ney gibi delik delik oldu. Nefes verdikçe her yerinden ses verir. Her derdsüzden umma Fuzûli devâ-yı derd Sabr eyle ol ki derd virüpdür deva virür. Fuzûlî, her dertsizden derdine derman bekleme. Sabret, O ki (Tanrı) derdi vermiştir, devasını da verir.
Fuzûlî ( 1483 - 1556 )