16 Eylül 2018 Pazar

okul açılış töreninde kullanılabilecek metinler


Sayın müdürüm, değerli öğretmen arkadaşlarım, güzel yurdumun geleceği sevgili gençler,
Bugün              2018- 2019       Eğitim- Öğretim Yılının ilk günü..  Bugün eğitim ordusu ve onun neferlerinin ders zilinin çaldığı  gün..
Uzun soluklu yeni bir ders yılına sevinç ve heyecanla başlıyoruz bugün.
İnsanoğlunun tarih sahnesine çıktığından bu yana en büyük işlevinin, maddî ve manevî ihtiyaçlarını karşılamak, daha rahat, mutlu, çağdaş bir yaşam düzeyine ulaşmak biçiminde verdiği uğraş olarak karşımıza çıkıyor.
Çağdaşlaşmanın, modernleşmenin, kalkınmış ve mutlu bir toplum olmanın yolu da şüphesiz ki eğitimden geçmektedir.
Günümüz devletleri halklarını mutlu kılmak için eğitime büyük bir önem vermekte, sahip oldukları kaynakları bu alanda değerlendirmeyi yeğlemektedirler.
Yeni eğitim- öğretim yılına başladığımız bu günde kısa bir açılış programı hazırladık sizlere. Bizleri ilgi ve sabırla dinleyeceğinizi düşünerek hepinize  teşekkür ederiz.
Şimdi sizleri başta Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kurucusu Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları, Türk büyükleri, aziz şehitlerimiz, ve ebediyete intikal etmiş öğretmenlerimizin aziz hatıraları için ( 1 ) dakikalık saygı duruşuna; ardından İstiklal Marşı’ mızı söylemeye davet ediyorum.
————————————————————————————-
Okul, yaşamımızın vazgeçilmez bir parçasıdır. Ekmek gibi, su gibi bir gereksinmedir bizim için.Bizi sıcak bağrına basan bir yuvadır. Bu yuvanın sıcak kollarına bırakalım kendimizi. Bırakalım da yaşama hazırlasın bizi, güçlendirsin, yaşatsın.

Yaşamın her döneminde eğitim ve öğretime gereksinim vardır. Bu kutsal görevi sürdüren, bugünlerin ve yarınların mimarı öğretmenlere, çağdaş ve demokratik bir toplum oluşturmak adına, büyük sorumluluklar düşmektedir.
Anadolu’nun dört bir yanında, cahilliğin, ilkelliğin, gericiliğin  ve tabuların karanlığını ışıtmaya çalışan eğitim savaşçılarının silâhı; emek, sabır, özveri ve aydınlık fikirler olmuştur. Bu uğurda canlar verilmiş; asla taviz verilmemiştir.
Yeni eğitim-öğretim yılının açış konuşmasını yapmak üzere okul müdürümüz Sayın ………………………İsmail Yener’i  kürsüye davet ediyorum.
……………………………………………………………………………………………………………………………………….
Bilgisizlikten çorak ve çatlayan topraklara dönen nesilleri,  başyapıt durumuna getirenler… Tükeninceye kadar yanan bir mum  gibi etrafını aydınlatanlar… Kültürü oluşturarak zekâyı, hayali   duyguyu işleyenler, şekil verenler…
Mevlâna’nın, Yunus’un sevgi bahçelerinden inciler; Itri’nin bestelerinden Veysel’den güller deren hisler…  Karlı çizmelerle, karlı ovalardan yemyeşil vadilere yürüyen; köylerin, kentlerin aydınlığı olan kardelen çiçekleri…  Neye baksak, nereye baksak insan mimarı öğretmenleri görürüz.  Öğretmenler özgürlüğün yağmuru, geleceğin alın çizgisi, suda göz halkalarıdır, fırtına öncesi… Bir fırtına ki hemen ardından güneş doğar. Sevginin bilginin güneşi, bulutsuz masmavi dünyalara sıcacık bir bahar kokusu yayar.
Öğretmenler adına konuşmasını yapmak üzere …………………..Öğretmenimiz Sayın…………………………………’ı kürsüye davet ediyorum.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………
Bizden sonra da dolup boşalacak bu sınıflar.
Duvarlara, sıralara sindi
Umudumuz, sevincimiz, düşlerimiz.
Mezun olup gittik ya
Hep kulaklarımızda çınlayacak sesiniz.
Hayat, ebedî hayata eklenince tamamlanır.
Bu yüzden dersler de bitmeyecek,
Son şiirler gibi yarım kalacak.
Uzun bir nehirdir anılarımız,
Hep aramızda akacak.

Geçtiğimiz eğitim öğretim yılında mezun olan öğrencilerimiz başka şehirlerdeki okullarının açılaması  nedeniyle  aramızda olamadılar, onlarla gurur duyuyoruz, başarılarının devamını diliyoruz. Şimdi onların adına konuşmasını yapmak üzere ……………………………………………………………………………….öğrencisi……………………..’nu kürsüye davet ediyorum.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Merhaba “ilk zil”in sesi
Ve birazdan tebeşir tozuna bulanacak eller, merhaba
Merhaba İstiklal Marşı
Merhaba vatan
Merhaba millet
Söylenmemiş ve söylenecek bütün merhabalara
Merhaba…

Merhaba adlı şiiri ………………………………………sınıf  öğrencisi  …………………………sesinden dinliyoruz.
………………………………………………………………………………………………………………………………………


“ Bir milleti hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir toplum olarak yaşatan da, köleliğe,
yoksulluğa düşüren de eğitimdir.” diyor Başöğretmen  Atatürk.
Eğitimde esas unsur bireydir. Eğitimdeki birey ise öğrencidir.  Her şey onun içindir.
Okul, öğretmen, araç-gereç , kitap, program…

Yeni eğitim-öğretim yılının açılışı ile ilgili olarak öğrenciler adına   konuşmasını
yapmak üzere 12 TM/ B Sınıfı öğrencisi…………………………’i kürsüye davet ediyorum.
————————————————————————————————
Dağ tepesinde bir çam olamazsan, 
Vadide bir çalı ol. 
Fakat oradaki en iyi küçük çalı sen olmalısın.
Çalı olamazsan bir ot parçası ol, bir yola, neşe ver. 
Bir misk çiçeği olmazsan da  bir saz ol. 
Fakat gölün içindeki en canlı saz, sen olmalısın.
Hepimiz kaptan olamayız, tayfa olmaya mecburuz. 
Dünyada hepimiz için bir şey var. 
Yapılacak büyük işler, küçük işler var. 
Yapacağınız iş, size en yakın olan iştir. 
Cadde olamazsan patika ol. 
Güneş olamazsan yıldız ol.
Kazanmak yahut kaybetmek ölçü ile değildir. 
Sen her neysen, onun en iyisi olmalısın.

Ülkemizi gerçek hedefe, gerçek mutluluğa kavuşturmak için iki orduya ihtiyaç vardır: Biri vatanımızı kurtaran asker ordusu, diğeri ulusumuzun geleceğini yoğuran irfan bilim, kültür ordusudur.
“Yeni Eğitim – Öğretim Yılı Açılış Programı”mız sona ermiştir. Bizleri  dinlediğiniz için hepinize teşekkür ederiz.

2018-2019 Eğitim – Öğretim Yılının tüm eğitim dünyasına başarılar getirmesi umuduyla iyi bir ders yılı geçirmenizi dileriz.                                               Saygılarımızla.





ÖĞRETMENLER GÜNÜ
A´dan başlar aydınlık,
Bir taş koyar bütün yapılarda temele öğretmen.
Soluğudur düşüncenin buğdaydan yalaza dek
Yeryüzünde ne varsa ondan gelmedir,
Yeryüzü ile el ele öğretmen
…….
Bir ışık, bir ışık daha,
Gecelerin içindeki ejderlerle dövüşür
Nice istemeseler de, nice önleseler de,
Uyandırır toplumunu
İyiye, doğruya, güzele öğretmen.






















BAĞIMSIZLIK ÖĞRETMENİ

Bu sandıklar.. Bu sandıklar.. Bu sandıklar..
Kadınların kağnıların yağmurunda
En güzel ağırlığıdır bağımsızlığın.
Hafifler şimdi umut, bir güvercin olur,
Geçer yağlı geçidinden namluların.


Bakın çocuklar bizim ilk dersimiz bağımsızlık,
Çiz fındık, çiz zeytin, çiz üzüm,
Çarşamba ovası. İşte!
Buğday çiz, elma çiz, incir çiz,
Oğullarımız, kızlarımız gider, gelir işte.
Biz işleriz, biz toplarız, biz satarız.
Koy kulağını dinle, toprağın altında
Kömürün türküsü, petrolün türküsü,
Mavi bir güldür işlenir ellerimizde.

Bakın çocuklar bizim ilk dersimiz bağımsızlık,
Bir bozkır dikeniyle delip parmağımızı,
Kanımızı defterimize bastık:
Kan bu, soylu ırmağı yüreğimizin,
Coşkunun al yuvarları ve çocukluğun.
Akıyor, dağ kaynaklarından alabalıklarla,
Anlıyorsunuz değil mi her şeyi?
Şimdi açın vatan haritasını,
Bastırın işaret parmaklarınızı,
Bir yaralı kuş gibi çırpınır tepelerimiz.

http://www.siirparki.com/sizyildiz1.gifhttp://www.siirparki.com/sizyildiz1.gifhttp://www.siirparki.com/sizyildiz1.gif

Bakın çocuklar bizim ilk dersimiz bağımsızlık,
Pencerelerimizi açıp söyleyelim türkümüzü,
Korkusuzluğun yelinde bu güz günü,
Alsın götürsün üvez yapraklarını,
Çağrısını yurdumuzun.
Gelir belki çocuklarımızın hatırına,
Erzurum’dan yola çıkıp Anadolu kırına,
Gizli ordusuyuz onun dersliklerde, işliklerde.
Gelir belki elinde Sivas’ın buğday başağı,
İner kalpaklı bir adam dağ yolundan aşağı...






Edip Cansever – Umuş
“Bütün iyi kitapların sonunda
bütün gündüzlerin,
bütün gecelerin sonunda
meltemi senden esen
soluğu sende olan,
yeni bir başlangıç vardır…”






Özdemir Asaf – Umut Yaprakları
“Öyle bir ilkyaz ol ki korkut yaprakları,
Öyle bir son yaz ol ki tut yaprakları,
Sararıp dökülürken güz rüzgârlarında
Ardında savrulsunlar, unut yaprakları.
Sevinçlerinde onlar vardı, hüzünlerinde onlar
Seninle yeşerdiler, seninle soldular..
Olsunlar senden sonra da umut yaprakları.”



Ahmed Arif – Anadolu
“Öyle yıkma kendini,
Öyle mahzun, öyle garip…
Nerede olursan ol,
İçerde, dışarda, derste, sırada,
Yürü üstüne üstüne,
Tükür yüzüne celladın,
Fırsatçının, fesatçının, hayının…
Dayan kitap ile
Dayan iş ile.
Tırnak ile, diş ile,
Umut ile, sevda ile, düş ile
Dayan rüsva etme beni.“





HİÇ HAYALLERİNİZDEN SIFIR ALDINIZ MI ?

Bu öykü, çiftlikten çiftliğe, yarıştan yarışta koşarak atları terbiye etmeye çalışan gezgin bir at terbiyecisinin genç oğluna kadar uzanır. Babasının işi nedeniyle çocuğun orta öğretimi kesintilere uğramıştı. Orta ikideyken, büyüdüğü zaman ne olmak ve yapmak istediği konusunda bir kompozisyon yazmasını istedi hocası.. Çocuk bütün gece oturup günün birinde at çiftliğine sahip olmayı hedeflediğini anlatan 7 sayfalık bir kompozisyon yazdı. Hayalini en ince ayrıntılarıyla anlattı. Hatta hayalindeki 200 dönümlük çiftliğin krokisini de çizdi. Binaların, ahırların ve koşu yollarının yerlerini gösterdi. Krokiye, 200 dönümlük arazinin üzerine oturacak 1000 metrekarelik evin ayrıntılı planını da ekledi.

Ertesi gün hocasına sunduğu 7 sayfalık ödev, tam kalbinin sesiydi.. İki gün sonra ödevi geri aldı. Kağıdın üzerinde kırmızı kalemle yazılmış kocaman bir "0" ve "Dersten sonra beni gör" uyarısı vardı. "Neden "0" aldım?" diye merakla sordu hocasına, çocuk.. "Bu senin yaşında bir çocuk için gerçekçi olmayan bir hayal" dedi, hocası.. "Paran yok. Gezginci bir aileden geliyorsun. Kaynağınız yok. At çiftliği kurmak büyük para gerektirir. Önce araziyi satın alman lazım. Damızlık hayvanlar dalman gerekiyor. Bunu başarman imkansız" ve ekledi:"Eğer ödevini gerçekçi hedefler belirledikten sonra yeniden yazarsan, o zaman notunu yeniden gözden geçiririm." 

Çocuk evine döndü ve uzun uzun düşündü. Babasına danıştı."Oğlum" dedi babası "Bu konuda kararını kendin vermelisin.Bu senin hayatın için oldukça önemli bir seçim!." Çocuk bir hafta kadar düşündükten sonra ödevini hiçbir değişiklik yapmadan geri götürdü hocasına.. "Siz verdiğiniz notu değiştirmeyin" dedi.. "Ben de hayallerimi.."..... 

O orta 2 öğrencisi, bugün 200 dönümlük arazi üzerindeki 1000 metrekarelik evinde oturuyor. Yıllar önce yazdığı ödev şöminenin üzerinde çerçevelenmiş olarak asılı. Öykünün en can alıcı yanı şu: Aynı öğretmen, geçen yaz 30 öğrencisini bu çiftliğe kamp kurmaya getirdi. Çiftlikten ayrılırken eski öğrencisine "Bak" dedi, "Sana şimdi söyleyebilirim. Ben senin öğretmeninken, hayal hırsızıydım. O yıllarda öğrencilerimden pek çok hayal çaldım. Allah' tan ki, sen, hayalinden vazgeçmeyecek kadar inatçıydın."

Yeni bilgiler, yeni dostluklar, güzel günler ve aydınlık fikirlere kavuşmanız dileği ile, sözlerimi bitiriyorum.





SAYIN MÜDÜRÜM, 
KIYMETLİ ÖĞRETMEN ARKADAŞLARIM, Değerli VELİLER, SEVGİLİ ÖĞRENCİLER.

Bugün yeni bir öğretim yılına başlamanın heyecanı içerisindeyiz. Aramıza yeni arkadaşlarımız katıldı. Aramızdan son sınıf arkadaşlarımız yeni ayrıldılar ve büyük çoğunluğu meslek edinecekleri yeni okullarına bugün başladılar. Okul, hayatımızın ilk dönemlerinde oldukça önemli yer tutmaktadır. Okul sadece bireyin hayat standartlarını yükseltecek ve iyi bir meslek sahibi yapacak bilgi ve becerileri vermekle kalmaz. Aynı zamanda toplumların yapılarının, insan ilişkilerinin nasıl olacağının, bireysel ve toplumsal sorumluluklarının neler olacağının, hizmet ettiği toplumun maddi ve manevi değerlerini de öğrencilere aktarır ve davranış haline getirir-getirmelidir.
Türk milli eğitimi, temel kanunu ile de bunu eğitimin amaçlarından saymıştır. Buna göre; Türk milletinin milli, ahlaki, insani, manevi, ve kültürel değerlerini yaşayan koruyan, geliştiren bireyler olarak yetiştirilmesi hususunu önemle vurgulamaktadır. Eğitim sistemimiz "fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesillerin " dengeli, sağlıklı, gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere sahip, iyi insan, iyi vatandaş huzur ve barış içinde, hoşgörü ve adalet anlayışıyla bir arada yaşama kültürünü destekleyici ortamda yetiştirilme görevini amaçlamaktadır.
Bireyin ön plana çıktığı ve insan hakları ve demokrasinin daha fazla önem kazandığı günümüzde geliştirilen öğretim programları, bireyin varlığını bir bütün olarak ele alan maddi ve manevi ikilemlere düşmeksizin esnek düşünme becerisini geliştiren, farklılıklarla beraber var olma imkanı sunan bir zihinsel yapıya imkan verecek şekilde tasarlanarak demokratik düşünüş ve davranış tarzını ön plana çıkartmaktadır. Demokrasi eğitimi, tüm derslere kaynaklık edecek şekilde bütüncül bir yaklaşımla öğretim programlarında insan hakları ve vatandaşlık eğitimi alanı ara disiplini olarak ele alınmıştır.

Sevgili gençler;
Hepimiz sadece insan olduğumuz için sahip olduğumuz haklar ve sorumluluklar vardır. Bu hak ve ödevleri yerine getirmeye imkan tanıyan ve insanlığın bugüne kadar ortaya koyabildiği en iyi sistem olan demokrasinin ve bileşenlerinin okullarımızda kurumsallaşması oldukça önemlidir. 

Çünkü sizler geleceğin yetişkinlerisiniz. Bu konuda oldukça da şanslısınız. Demokrasiye giden yolda Orta Asya'dan getirdiğimiz binlerce yıllık birikimimizle üzerinde yaşadığımız Anadolu, sizlere çok kültürlülüğün, çok sesliliğin, hoşgörü ve diyaloğun en büyük referans kodlarını sunacaktır.
Devletimizin 2023 vizyonuna ulaşması için sizlerin birbirinize saygılı, erdemli çalışma, eleştirel ve yapıcı düşünme, farklılıkları zenginlik olarak görme, birlikte ürete bilme, kendinizi ve başkalarının yaptıklarını sorgulayabilme, hak mücadelenizde kararlı duruş sergilemeniz ve güven sahibi olmanız bu vizyonun kritik eşiğidir.

Kıymetli veliler;
Demokrasi ancak onu anlamış ve benimsemiş bireylerle var olabilir. Bu bireylerin yetiştirilmesi için aileye ve çevreye de önemli görevler düşmektedir. Bireyin demokrasiyi özümsemesi, demokratik yurttaş olabilmesi için ailede göreceği demokratik tavır ve örnekler en az okul ve çevresi kadar önemlidir. Ülkemizin kalkınması ve Atatürk'ün idealize ettiği "muasır medeniyet seviyesi" ne çıkmamız ancak tüm bireylerin toplumsal sorumluluklarını yerine getirmesi ile mümkün olacaktır. 

Değerli öğretmenler;
Öğrenci merkezli bir anlayışta öğrencinin hak ve sorumluluklarının artışına paralel olarak sizlerin de sorumluluklarında artışlar olmuştur. Öğretmen, öğrencilerin, sınıf yönetimi, karar alma süreçleri, iş bölümlerinin paylaşımı eylemlerinin gerçekleştirilmesi, birlikte iş yapabilme becerisi, anlaşma, uzlaşma, hak ve sorumluklarını gerçekleştirme, yapılan iş ve eylemleri sorgulama kabiliyetlerinin geliştirilmesine fırsat vermeniz demokrasi eğitimi açısından oldukça önemlidir.

Sevili gençler;
Demokratik bir toplum olmanın yolu demokratik okul kültürüyle başlayacaktır. Bu bireysel bir tercih değil insani bir ödevdir. Bu kültürün oluşmasında hepinizin katkı sunması kaçınılmazdır. Kesintisiz, güçlü bir demokrasi için en büyük teminat; insan haklarına saygılı, bireysel farklılıkları zenginlik kabul eden, ırk ve cinsiyet ayrımı yapmayan, ötekileştirmeyen, terör ve şiddeti bir çözüm yolu olarak tercih etmeyen, ülkesini ve değerlerini seven, maddi ve manevi değerlerle donatılmış kendine güvenen idealist gençliktir. Biz buna sahibiz. Çünkü siz varsınız. 
Yeni öğretim yılında hepinize başarılar dilerim.
















Atatürk’ün dediği gibi: "En önemli görevimiz olan Milli Eğitim’de mutlaka başarılı olmak zorundayız. Ancak bu şekilde bir ulus aydınlığa kavuşabilir." (1922)
60 yıldır tanınmış ve kendini ispatlamış kaliteli bir eğitim kurumu niteliği taşıyan Lüleburgaz Lisesi, kendisine emanet edilmiş olan Türk Gençliği’nin hizmetindedir. Lüleburgaz Lisesi, temel insani değerler doğrultusunda, öğrenci merkezli, uygun ve sürekli kendini yenileyen bir eğitim projesi gerçekleştirmektedir. Lüleburgaz Lisesi, Atatürk’ün benimsediği demokrasi ve barış ilkelerine bağlı olup, hümanist Thomas More’un “Vitae non scholae discimus. Okul için değil, hayat için öğreniriz.” deyişini temel alır. İnsani ve mesleki başarıyı tüm yönleriyle geliştirmek kurum Projemizin en önemli hedeflerinden biridir.
Lüleburgaz Lisesi « zeka, bilgi yeri » demektir
Kurumumuz bilgi aktarımının gerçekleştirildiği ve öğrenim sürecine anlam katan bir okuldur. Lüleburgaz Lisesi öğrenciye kendini bulma yolunda öncülük eder. Eğitim camiamız, her öğrenci için ayrı bir özen ve dikkatle, öğrencilerin öğrenme becerilerini geliştirmek kaygısıyla çoklu zeka ve farklı bilgilerin yer aldığı bir okulda Kabul ve Mükemmelliyeti biraraya getirir. Veliler ve biz öğretmenler, çocuklarımızın okul başarısına önem veriyor, onlar için en iyi eğitim şartlarını sağlıyor ve onlarda öğrenme arzusunu uyandıran, entellektüel bir birikimin kapılarını açan, bilinçlerini harekete geçiren ve kendileri ve etraflarını çevreleyen dünya hakkındaki sorulara cevap vermelerine imkan veren modern bir eğitim anlayışının oluşması için gayret sarf ediyoruz.
Lüleburgaz Lisesi « insanca davranış, gelişim yeri » demektir
Eğitim anlayışımızda, her gencin tek bir birey olduğu gerçeğini hiçbir zaman aklımızdan çıkarmıyoruz. Bu gerçekten yola çıkarak her bir öğrenciyi ayrı ayrı ele alıp, her birine ayrı özen ve dikkati gösteriyoruz. Gencin yalnızca tek okul boyutuyla sınırlı kalması yerine bütün yeteneklerini değerlendirmeyi arzuluyoruz. « Yaşam Okulu », eğitim Projesi anlayışımızda, eğitim ve öğretim tek bir bütün halinde yer aldığını hatırlatıyoruz. Eğitim sürecimiz, öğrencimizi dünyaya evrensel açılımını sağlayan sorumlulukları almaya yöneltir.
Eğitim kadrosu, hümanist, bilimsel, kültürel, dilsel, fiziksel, ahlaki ve medeni değerlerin tam ve dengeli bir biçimde öğretilmesini içeren bir eğitim anlayışı sunmaktadır.
Esas olan, herkesin insanca gelişimine olanak sağlamaktır.
Lüleburgaz Lisesi « öğrenim yeri » demektir
Deneysel yaklaşıma öncelik veren lisemiz, öğrenciyi kendi kendine yeten ve projesini gerçekleştiren bir birey olmasını sağlayan kültürel ve bilimsel faaliyetler sayesinde, teorik bilgilerle gerçek hayat arasında bir bağ kurmaya ve analitik düşünce tarzını benimsemeye yönlendirir.


Eleştirel bakış açısını benimseyen, sebep-sonuç ilişkilerini irdeleyen, bilimselliğin önemini vurgulayan anlayışımızla, öğrencilerimizi salt ezbere dayalı sistemden uzak tutarak bilgi ve becerilerini geliştirmek ve onları araştırmaya yönlendiren yöntemleri uygulamaya koymak için çalışıyoruz.
Lüleburgaz Lisesi « yenilenme yeri » demektir
Okul, sürekli gelişen ve düşünce tarzlarının değiştiği bir dünyaya adapte olmayı ve bilgi ediniminin en etkin koşullarını araştırıp bulmayı, kişisel gelişme ve iş hayatına hazırlık yolunda birlikte çalışmayı ve bununla birlikte branşlar arası araştırma imkanlarını sağlamayı kendisi için görev bilmelidir.
Öğretmen, öğrencilerin kişiliklerine en uygun yenilikçi yapılanmaları oluşturmaya ve izlenecek ortak süreç çerçevesinde, kendi eğitim tarzında farklı yöntemler uygulamaya çalışmalıdır.
Lüleburgaz Lisesi « hayata anlam katma yeri » demektir
Gerçek eğitim evrensel olandır. Lisemiz, öğrenciye bilgi aktarılan ve aynı zamanda ona kendini bulmasını sağlayarak, yönünü bulma konusunda öncülük eden bir yerdir. Okul, hayatı yönlendiren değerleri araştırmak ve kişiyi çevreleyen sorulara cevap bulmak amacıyla görüş alışverişinde bulunmayı desteklemeyi kendisi için görev bilmelidir. Hayat yolunu ailelerle birlikte şekillendirmek istiyoruz. Eğitim kadromuz öğrencinin kişisel yönetim düşüncesini geliştirmeyi teşvik eder ve onu gelecekte bulunmak istediği konuma yönlendirir.
Oldukça iddialı olan bu eğitim sürecinin amacı
öğrencilerimize, olumlu, ve onları güvenle geleceğe taşıyacak
bir yol sunmaktır.




İnsanın, en değerli varlık , 

Sevginin ,en hünerli güç,
Bilginin, en yenilmez kuvvet,
Emeğin, en yüce değer,
Eğitimin ,en vazgeçilmez hizmet  olduğuna inanan ve her şeyin insanı sevmekle başladığını kabullenen Lisemizin huzurunda olmanın verdiği mutluluk içinde hepinizi saygı ve sevgi ile selamlıyorum. İkinci yuvanıza hoş geldiniz. 

            Yurttaşlığın en önemli sınavının verildiği okulumuzda  her şeyden önce bir yaşam biçimi olarak demokrasiyi öğrenmeli ve özümsemeliyiz. Ancak üreten ve yaşama doğrudan katılan insanların mutlu olabileceği gerçeğini unutmamalı, yaşamdan tat almalıyız.

Sevgili Öğrenci kardeşlerim; evinizden sonra değerli vakitlerinizi ayıracağınız yuvanız açıldı. Yuvanızda siz istemeseniz de saatler, günler, yıllar çabucak gelip geçecektir. Önemli olan saatleri, günleri ve yılları lehinize işletebilmektir.” Hedefim güneş, ıskalarsam yıldızlardayım” diyebilmelisiniz. Geleceğin özgür ve kalkınmış Türkiye’sini yaratacak olan sizlerin tüm eğitim sürecinizde  başarıdan başarıya koşan bireyler olarak yetişmenizi diliyorum. 

Bazılarımız bu okuldaki son yılına girerken bazılarımız da yeni başlıyorlar ama hepimiz bu okuldaki sınırlı zamanımızı en iyi ve verimli bir şekilde kullanmaya bakalım ve okulun sunduğu fırsatları olabildiğince güzel değerlendirelim. Bir gazeteci olan Sydney Harris’in da dediği gibi, “yaptıklarımıza duyduğumuz pişmanlık zamanla geçer; ne var ki, asıl yapmadıklarımıza duyduğumuz pişmanlık hiçbir zaman geçmez”.
Yeni okul yılı ne getirirse getirsin, umarım hepimiz önümüze gelen fırsatları doğru değerlendiririz.

            Sayın Veliler; Lüleburgaz Lisesine  emanet ettiğiniz ,canınızdan çok sevdiğiniz sevgili evlatlarınızın bu çatı altında hiçbir ayrım gözetmeksizin eğitileceğine inanınız. Okulumuzun her bireyi yüreğimizdeki sevgiyi ,belleğimizdeki bilgiyi, kişiliğimizdeki çizgiyi onlarla paylaşacaklardır. Bu anlayış ve kararlılıkla beynini, gönlünü, yüreğini, emeğini ve yıllarını eğitime adamış eli öpülesi öğretmenlerime zor fakat kutsal görevlerinde başarılar diliyorum. 

            2018-2019 Eğitim ve öğretim yılının okulumuza, ülkemize ,insanlığa  hayırlı olması dileğimle saygı ve sevgiler sunarım.