2 Eylül 2015 Çarşamba

12. sınıf dil ve anlatım 2015-2016 yıllık planı aralık

II. ÜNİTE

SANAT METİNLERİ

HAFTA
S
KONULAR
ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
I
30 Kasım -04 Aralık
2

3. Hikâye (Öykü)


Hikâyenin özelliklerini belirleme, inceleme ve yazma

44. Bireyi, birey olarak ele alan hikâyelerin özelliklerini belirler ve sıralar.
45.Bireysel olanı konu alan hikâyelerde olay veya olay örgüsünün özelliklerini belirler.
46. Kişilerin işlevlerini ve özelliklerini belirler.
47. Metnin temasını bulur ve temanın özelliklerini belirler.
48. Hikâyedeki çatışma veya karşılaşmanın insanın psikolojik hâli ile ilişkisini belirler.
49. Mekân-insan ilişkisinin niteliklerini ve bunların nasıl anlatıldığını açıklar.
50. Olay zamanının süresini, özelliklerini ve nasıl anlatıldığını açıklar.
51. Olayın değil, insanın merkez alındığını fark eder.
52. Anlatıcının kim olduğunu olay, insan ve mekânı hangi bakış açısından nasıl anlattığını belirler.
53. Bireyin iç dünyasını esas alan hikâyeyi Maupassant ve Çehov tarzı hikâyelerle karşılaştırır.                     54. Temasından hareketle metni yorumlar.
55. İncelediği hikâyede kullanılan anlatım türlerini belirler.
56. İncelediği hikâyede anlatım kusuru bulunup bulunmadığını belirler.
57. İncelediği hikâyeyi açıklık, akıcılık, duruluk ve yalınlık bakımlarından belirler.
58. İncelediği hikâyede dilin hangi işlevde kullanıldığını belirler.
59. Bireysel merkezli hikâye yazmayı dener.
II
07-11
ARALIK
2
4. Roman

Romanın özelliklerini belirleme ve inceleme
1. Okuduğu ve arkadaşlarından dinlediği romanların ortak özelliklerini belirler.
2. Romanın olay örgüsünü bulur, şemalaştırır.
3. Romandaki olayları kronolojik sıraya dikkat ederek anlatır.
4. Romandaki kronolojik olarak dizilmiş olay zinciri ile olay örgüsünü karşılaştırır, farklılıklarını belirler.
5. Olay örgüsünü oluşturan ve kendi içinde bütünlüğü olan parçalar arasındaki ilişkiyi belirler.
6. Olay örgüsünün oluşmasında rol sahibi kişilerin özelliklerini ve işlevlerini belirler.
7. Olay örgüsünde yer alan parçaları birleştiren düşünceyi, duyguyu veya anlayışı bulur ve buna tema dendiğini fark eder.                8. Temanın özelliklerini belirler.
9. Eserin yazıldığı dönemde temaya verilen önemi araştırır.
10. Kişilerin temayla ilişkilerini belirler.
11. Mekânı anlatan parçaları ayrı ayrı ele alır, mekânın özelliklerini ve işlevlerini belirler.
12. Zamanın özelliklerini ve metinlerdeki işlevlerini belirler.
13. Olay örgüsündeki zamanın, kronolojik zamandaki iz düşümünü bir tabloda gösterir, farklılıkların sebeplerini araştırır.
III
14-18
ARALIK

2
14. Anlatıcının anlatılanla ilişkisini belirler.
15. Anlatıcının kim olduğunu ve bakış açısını belirler.
16. Farklı bakış açılarıyla anlatılan metin parçalarının bir metinde nasıl birleştirildiğini açıklar.                                        17. Metinde başvurulan anlatım türlerini belirler.
18. Her anlatım türünde kullanılan dilin işlevlerini
19. Romanın bağlı olduğu edebiyat anlayışını belirler; bu anlayışın yapı, tema ve anlatımda nasıl ifade edildiğini açıklar.
IV
21-25
ARALIK
2
20. Okuduğu her üç romanı meydana getiren parçaların kendi içlerinde bir anlamı olduğunu ve bunların birleşerek eserin anlamını ortaya koyduklarını keşfeder.
21. Eserin anlamının, eserdeki parçaların anlamının toplamı olmadığını fark eder.
22. Okuduğu romanlarla ilgili inceleme tanıtma, eleştiri yazıları arar, bulur, okur.
23. İncelenen roman hakkında bir inceleme yazısı yazar.
24. Okuduğu romanlardan her biri hakkında kişisel duygu ve düşüncelerini dile getiren yazılar yazar.                               25. Romanları temalarından hareketle gruplandırır.
V
28 Aralık

01
Ocak
2
26. İncelediği romanı açıklık, akıcılık, duruluk ve yalınlık bakımından inceler.
27. İncelediği romanda anlatım bozukluğu bulunup bulunmadığını belirler.
28. İncelediği romanda isim, sıfat, zamir, zarf, edat, bağlaç, ünlem ve fiillerin kullanılış amaçlarını belirler.
29. İncelediği romanda isim, sıfat, zamir, zarf, edat, bağlaç, ünlem ve fiilleri yapılarına göre gruplandırır.                                           30. Roman incelemesi yapar.                   
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
Dil ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler
YÖNTEM ve TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme

DEĞERLENDİRME