II. ÜNİTE
|
SANAT
METİNLERİ
|
||
HAFTA
|
S
|
KONULAR
|
ÖĞRENCİLERİN
KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
|
I
30 Kasım -04
Aralık
|
2
|
3. Hikâye (Öykü)
Hikâyenin özelliklerini belirleme, inceleme ve yazma
|
44. Bireyi, birey olarak ele
alan hikâyelerin özelliklerini belirler ve sıralar.
45.Bireysel olanı konu alan
hikâyelerde olay veya olay örgüsünün özelliklerini belirler.
46. Kişilerin işlevlerini ve
özelliklerini belirler.
47. Metnin temasını bulur ve
temanın özelliklerini belirler.
48. Hikâyedeki çatışma veya
karşılaşmanın insanın psikolojik hâli ile ilişkisini belirler.
49. Mekân-insan ilişkisinin
niteliklerini ve bunların nasıl anlatıldığını açıklar.
50. Olay zamanının süresini,
özelliklerini ve nasıl anlatıldığını açıklar.
51. Olayın değil, insanın
merkez alındığını fark eder.
52. Anlatıcının kim olduğunu
olay, insan ve mekânı hangi bakış açısından nasıl anlattığını belirler.
53. Bireyin iç dünyasını
esas alan hikâyeyi Maupassant ve Çehov tarzı hikâyelerle karşılaştırır. 54. Temasından hareketle
metni yorumlar.
55. İncelediği hikâyede
kullanılan anlatım türlerini belirler.
56. İncelediği hikâyede
anlatım kusuru bulunup bulunmadığını belirler.
57. İncelediği hikâyeyi
açıklık, akıcılık, duruluk ve yalınlık bakımlarından belirler.
58. İncelediği hikâyede
dilin hangi işlevde kullanıldığını belirler.
59.
Bireysel merkezli hikâye yazmayı dener.
|
II
07-11
ARALIK
|
2
|
4. Roman
Romanın özelliklerini belirleme ve inceleme
|
1.
Okuduğu ve arkadaşlarından dinlediği romanların ortak özelliklerini belirler.
2.
Romanın olay örgüsünü bulur, şemalaştırır.
3.
Romandaki olayları kronolojik sıraya dikkat ederek anlatır.
4.
Romandaki kronolojik olarak dizilmiş olay zinciri ile olay örgüsünü
karşılaştırır, farklılıklarını belirler.
5.
Olay örgüsünü oluşturan ve kendi içinde bütünlüğü olan parçalar arasındaki
ilişkiyi belirler.
6.
Olay örgüsünün oluşmasında rol sahibi kişilerin özelliklerini ve işlevlerini
belirler.
7.
Olay örgüsünde yer alan parçaları birleştiren düşünceyi, duyguyu veya
anlayışı bulur ve buna tema dendiğini fark eder. 8. Temanın özelliklerini
belirler.
|
9.
Eserin yazıldığı dönemde temaya verilen önemi araştırır.
10.
Kişilerin temayla ilişkilerini belirler.
11.
Mekânı anlatan parçaları ayrı ayrı ele alır, mekânın özelliklerini ve
işlevlerini belirler.
12.
Zamanın özelliklerini ve metinlerdeki işlevlerini belirler.
13.
Olay örgüsündeki zamanın, kronolojik zamandaki iz düşümünü bir tabloda
gösterir, farklılıkların sebeplerini araştırır.
|
|||
III
14-18
ARALIK
|
2
|
14.
Anlatıcının anlatılanla ilişkisini belirler.
15.
Anlatıcının kim olduğunu ve bakış açısını belirler.
16.
Farklı bakış açılarıyla anlatılan metin parçalarının bir metinde nasıl
birleştirildiğini açıklar. 17.
Metinde başvurulan anlatım türlerini belirler.
18.
Her anlatım türünde kullanılan dilin işlevlerini
19.
Romanın bağlı olduğu edebiyat anlayışını belirler; bu anlayışın yapı, tema ve
anlatımda nasıl ifade edildiğini açıklar.
|
|
IV
21-25
ARALIK
|
2
|
20.
Okuduğu her üç romanı meydana getiren parçaların kendi içlerinde bir anlamı
olduğunu ve bunların birleşerek eserin anlamını ortaya koyduklarını keşfeder.
21.
Eserin anlamının, eserdeki parçaların anlamının toplamı olmadığını fark eder.
22.
Okuduğu romanlarla ilgili inceleme tanıtma, eleştiri yazıları arar, bulur,
okur.
23.
İncelenen roman hakkında bir inceleme yazısı yazar.
24.
Okuduğu romanlardan her biri hakkında kişisel duygu ve düşüncelerini dile
getiren yazılar yazar. 25. Romanları
temalarından hareketle gruplandırır.
|
|
V
28 Aralık
01
Ocak
|
2
|
26.
İncelediği romanı açıklık, akıcılık, duruluk ve yalınlık bakımından inceler.
27.
İncelediği romanda anlatım bozukluğu bulunup bulunmadığını belirler.
28.
İncelediği romanda isim, sıfat, zamir, zarf, edat, bağlaç, ünlem ve fiillerin
kullanılış amaçlarını belirler.
29.
İncelediği romanda isim, sıfat, zamir, zarf, edat, bağlaç, ünlem ve fiilleri
yapılarına göre gruplandırır. 30.
Roman incelemesi yapar.
|
|
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
|
Dil
ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım
kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler
|
||
YÖNTEM ve TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
||
DEĞERLENDİRME
|
|