2 Eylül 2015 Çarşamba

12. sınıf dil ve anlatım 2015-2016 yıllık planı mayıs

III. ÜNİTE

SÖZLÜ ANLATIM

HAFTA
S.
KONULAR
ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
I

02-06

2
5. Münazara

Münazaranın özelliklerini belirleme ve münazarada görev alma
1. Okuduğu ve dinlediği münazara metinlerinin ortak özelliklerini belirler ve sıralar.
2. Münazaranın nasıl düzenlendiğini belirler.
3. Münazaranın amacını belirler.
4. Münazarada hakem kurulunun, konuşmaları nasıl değerlendirmesi gerektiğini sezer.
5. Münazarada demagojiye başvurmanın amaca hizmet etmediğini kavrar.
6. Münazarada konuşmacıların dikkat etmesi gereken hususları açıklar.
7. Hakem kurulunun kararına saygı duymanın önemini fark eder.
8. Münazarada kullanılan anlatım türünü belirler.
9. Münazarada dilin hangi işlevde kullanıldığını belirler.
10. Münazarada anlatım kusuru bulunup bulunmadığını belirler.
11. Münazarayı açıklık, akıcılık, duruluk ve yalınlık bakımından inceler.
12. Münazara metnindeki cümleleri yapıları bakımından inceler.
13. Münazarada görev alır.

II

9-13
2
III

16-20
2
IV. ÜNİTE
BİLİMSEL YAZILAR
IV
23-27
2
Bilimsel Yazılar

Bilimsel yazıların özelliklerini belirleme ve bilimsel metin yazma
1. Okuduğu ve dinlediği inceleme ve araştırma yazılarının ortak özelliklerini belirler.
2. Dergi ve gazetelerdeki popüler, öğretici yazılarla bilimsel yazıların farklılıklarını belirler.
3. Bir yazarın, bir ilim adamının, bir düşünürün kişisel deneyimlerini, gözlemlerini ve kanaatlerini ifade eden öğretici yazıların ortak ve farklı yönlerini açıklar.
4. Bilimsel yazıların amaçlarını belirler.
5. Bilimsel yazılarda ön hazırlığın gerekliliğini ve nasıl yapıldığını fark eder.
6. Bilimsel yazıları gruplandırır.
7. Bilimsel makaleleri bölümlere ayırır.
8. Bilimsel makalede girişin nasıl yazılması gerektiğini açıklar.
9. Bilimsel makalede malzeme ve yöntemler kısmının nasıl hazırlanacağını belirler.
10. Birden çok yazar tarafından hazırlanan bilimsel makalede yazar adlarının nasıl sıralandığını belirler.
11. Bilimsel makalede özetin nasıl hazırlandığını belirler.
12. Bilimsel makalelerde sonuç kısmının nasıl hazırlandığını belirler.
13. Bilimsel yazılarda tartışma kısmının nasıl hazırlandığını açıklar.
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
Dil ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler
YÖNTEM ve TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme

DEĞERLENDİRME

  • 1 Mayıs İşçi Bayramı
  • 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı
  • 2.Yazılı Yoklama (Mayıs son hafta)