III. ÜNİTE
|
SÖZLÜ ANLATIM
|
||
HAFTA
|
S.
|
KONULAR
|
ÖĞRENCİLERİN
KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
|
I
02-06
|
2
|
5. Münazara
Münazaranın özelliklerini belirleme ve münazarada
görev alma
|
1. Okuduğu ve dinlediği
münazara metinlerinin ortak özelliklerini belirler ve sıralar.
2. Münazaranın nasıl
düzenlendiğini belirler.
3. Münazaranın amacını
belirler.
4. Münazarada hakem
kurulunun, konuşmaları nasıl değerlendirmesi gerektiğini sezer.
5. Münazarada demagojiye
başvurmanın amaca hizmet etmediğini kavrar.
6. Münazarada
konuşmacıların dikkat etmesi gereken hususları açıklar.
7. Hakem kurulunun kararına
saygı duymanın önemini fark eder.
8. Münazarada kullanılan
anlatım türünü belirler.
9. Münazarada dilin hangi
işlevde kullanıldığını belirler.
10. Münazarada anlatım
kusuru bulunup bulunmadığını belirler.
11. Münazarayı açıklık,
akıcılık, duruluk ve yalınlık bakımından inceler.
12. Münazara metnindeki
cümleleri yapıları bakımından inceler.
13. Münazarada görev alır.
|
II
9-13
|
2
|
||
III
16-20
|
2
|
||
IV. ÜNİTE
|
BİLİMSEL YAZILAR
|
||
IV
23-27
|
2
|
Bilimsel Yazılar
Bilimsel yazıların özelliklerini belirleme ve
bilimsel metin yazma
|
1. Okuduğu ve dinlediği
inceleme ve araştırma yazılarının ortak özelliklerini belirler.
2. Dergi ve gazetelerdeki
popüler, öğretici yazılarla bilimsel yazıların farklılıklarını belirler.
3. Bir yazarın, bir ilim
adamının, bir düşünürün kişisel deneyimlerini, gözlemlerini ve kanaatlerini ifade
eden öğretici yazıların ortak ve farklı yönlerini açıklar.
4. Bilimsel yazıların
amaçlarını belirler.
5. Bilimsel yazılarda ön
hazırlığın gerekliliğini ve nasıl yapıldığını fark eder.
6. Bilimsel yazıları
gruplandırır.
7. Bilimsel makaleleri bölümlere
ayırır.
8. Bilimsel makalede
girişin nasıl yazılması gerektiğini açıklar.
9. Bilimsel makalede
malzeme ve yöntemler kısmının nasıl hazırlanacağını belirler.
10. Birden çok yazar
tarafından hazırlanan bilimsel makalede yazar adlarının nasıl sıralandığını
belirler.
11. Bilimsel makalede
özetin nasıl hazırlandığını belirler.
12. Bilimsel makalelerde
sonuç kısmının nasıl hazırlandığını belirler.
13. Bilimsel yazılarda
tartışma kısmının nasıl hazırlandığını açıklar.
|
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
|
Dil
ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım
kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler
|
||
YÖNTEM ve TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
||
DEĞERLENDİRME
|
|