VI. ÜNİTE:
|
PARAGRAF BİLGİSİ
|
||
HAFTA
|
SAAT
|
KONULAR
|
ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
|
I
28 Mart
01 Nisan
|
2
|
1. Anlatım Birimi Olarak Paragraf
|
1. Bir anlatım birimi
olarak paragrafın oluşumunu açıklar.
2. Paragrafta anlamın
bağlamla ilişkisini belirler.
|
II
04-08
|
2
|
2. Paragrafta Yapı
|
1. Paragrafın yapısını belirleyen
unsurları açıklar.
2. İyi bir paragrafta bulunması
gereken özellikleri belirler.
3. Paragraflar arasında bağlantıyı
sağlayan söz veya söz gruplarını belirler.
|
III
11-15
|
2
|
3. Paragrafta Anlam ve Ana Düşünce
|
1. Paragrafta anlamın
oluşumunu açıklar.
2. Paragrafın ana
düşüncesini belirler.
3. Paragraftaki yardımcı
düşüncelerin ana düşünceyle ilişkisini açıklar.
1.
Paragrafta ana düşüncenin bağlam içerisinde hangi ögelerle geliştirildiğini
belirler.
2. Tanımlamanın işlevlerini
belirler.
|
IV
18-22
|
2
|
||
V
25-29
|
2
|
||
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
|
Dil
ve Anlatım Ders Kitabı-MEB, dil bilgisi kitapları, Türkçe Sözlük-TDK, Yazım Kılavuzu-TDK, kompozisyon yardımcı kitapları, atasözleri ve deyimler sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin yer
aldığı bütün kaynaklar, edebiyat
tarihi kitapları, ansiklopediler, Internet,
gazete ve dergiler
|
||
YÖNTEM ve TEKNİKLER
|
Soru-cevap,
dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama, araştırma,
örnek olay incelemesi, iş birliğine dayalı öğrenme, çoklu zeka, okuma,
dinleme, anlama ve anladıklarını yazılı ve sözlü olarak anlatma çalışmaları
|
||
DEĞERLENDİRME
|
23 Nisan Ulusal Egemenlik
ve Çocuk Bayramı
|