2 Eylül 2015 Çarşamba

12. sınıf dil ve anlatım 2015-2016 yıllık planı ocak

II.ÜNİTE

SANAT METİNLERİ

HAFTA
S.
KONULAR
ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
I

04-08
2

 5. ATATÜRK’ÜN     KİŞİLİĞİ ve ÖZELLİKLERİ
       Vatan ve millet sevgisi
  Birleştirme bütünleştirme gücü





Tiyatro (Oyun)

Tiyatronun özelliklerini belirleme ve inceleme
5.1.Sanat metinlerinde Atatürk’ün vatan ve millet sevgisinin işlenişini belirler.
1. Seyrettiği, izlediği tiyatroların ve okuduğu tiyatro metinlerinin ortak özelliklerini belirler ve sıralar.
2. Seyretmenin, edebiyattan ayrı bir sanat etkinliği olduğunun farkına varır.
3. Tiyatro, tiyatro metni, dram, drama, dramatik tür, oyun kelimelerinin anlamlarını ve kullanımlarını belirler.
4. Modern dönemlerde göstermeye bağlı edebî metinleri ifade etmek için hangi kelimenin kullanıldığını kavrar.
5. Tiyatro metinlerinde göstermenin ve anlatmanın rolünü ve değerini belirler.
6. Tiyatro metinlerindeki olay örgüsünü karşılamak üzere farklı bir terim kullanılıp kullanılmadığını araştırır.
7. Tiyatro metnindeki olay örgüsünü (Dramatik örgüyü) belirler.
8. Dramatik metindeki sahne ve perdenin dramatik örgü içindeki yerini ve değerini tartışır.
9. Dramatik örgüyü meydana getiren parçalar arasındaki ilişkiyi belirler.
10. Dramatik örgünün kronolojik zaman çizgisindeki iz düşümünün özelliklerini inceler.
11. Anlatılan olayda hangi kesimlerin gösterildiği, hangi kesimlerin nakledildiği veya hissettirildiğini belirler.
12. Aynı veya benzer olay parçalarını ifade eden sahneler olup olmadığını araştırır.
13. Dramatik örgüde (olay örgüsünde) kişilerin işlevlerini belirler; işlevlerine göre kişileri gruplandırır, her grubun temsil ettiği zihniyet veya değeri açıklar.
14. Dramatik metinde mekânın nasıl ifade edildiğini belirler.
15. Okuduğu drama metninde mekânın özelliklerini belirler.
16. Dramatik metinde sözü edilen olayların geçtiği zamanın nasıl ifade edildiğini belirler.
17. Dramatik metinde geçmişin nasıl anlatıldığını belirler.
18. Dramatik örgüden hareketle metnin temasını bulur, özelliklerini belirler.
19. Temanın gerçeklikle ve insanla ilişkisini açıklar.
20. Temanın eserin yazıldığı ve temsil edildiği dönemdeki önemini belirler.
21. Temayı güncelleştirir ve metni yorumlar.
22. Dramatik metinde hangi anlatım türlerinden nasıl yararlanıldığını belirler.
23. Drama metinlerinde dilin hangi işlevlerinden, nasıl ve nerelerde yararlanıldığını belirler.
24. Drama metnini açıklık, duruluk, akıcılık bakımlarından inceler.
25. Dramatik metne bütünlük kazandıran anlam ilişkileri ve dil bilgisi kurallarını inceler.
26. Okuduğu bir drama metninin tiyatroda sahnelenebilmesi için nelere ve kimlere ihtiyaç olduğunu belirler.
27. Tiyatro metnindeki kişilerle sahnedeki aktör ve aktrisler arasındaki ilişkiyi belirler.
28. Tiyatroda seyredilen eser ile drama metni arasındaki ilişkiyi, farklılıkları belirleyerek açıklar.
29. Dramalardaki mekân ile tiyatrodaki sahne ve sahne düzeni arasındaki ilişkiyi açıklar.
30. Dramaları (dramatik metinleri) gruplandırır.
31. İncelediği dramatik metinlerdeki kelime türlerini ayırır, bunların kullanılış amaçlarını belirler.
32. İncelediği dramatik metinlerdeki kelime türlerini yapılarına göre gruplandırır.
33. Drama metinlerini canlandırır.
II
11-15
2
III
18-22
2
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
Dil ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler
YÖNTEM ve TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme

DEĞERLENDİRME

  • II. Yazılı yoklama Ocak son hafta
  • 22 Ocak 2016 Cuma I. Dönemin sona ermesi.