II.ÜNİTE
|
SANAT
METİNLERİ
|
||
HAFTA
|
S.
|
KONULAR
|
ÖĞRENCİLERİN
KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
|
I
04-08
|
2
|
5. ATATÜRK’ÜN KİŞİLİĞİ ve ÖZELLİKLERİ
Vatan ve
millet sevgisi
Birleştirme bütünleştirme gücü
Tiyatro (Oyun)
Tiyatronun özelliklerini belirleme ve inceleme
|
5.1.Sanat metinlerinde
Atatürk’ün vatan ve millet sevgisinin işlenişini belirler.
1. Seyrettiği, izlediği
tiyatroların ve okuduğu tiyatro metinlerinin ortak özelliklerini belirler ve
sıralar.
2. Seyretmenin, edebiyattan
ayrı bir sanat etkinliği olduğunun farkına varır.
3. Tiyatro, tiyatro metni,
dram, drama, dramatik tür, oyun kelimelerinin anlamlarını ve kullanımlarını
belirler.
4. Modern dönemlerde
göstermeye bağlı edebî metinleri ifade etmek için hangi kelimenin
kullanıldığını kavrar.
5. Tiyatro metinlerinde
göstermenin ve anlatmanın rolünü ve değerini belirler.
6. Tiyatro metinlerindeki
olay örgüsünü karşılamak üzere farklı bir terim kullanılıp kullanılmadığını
araştırır.
7. Tiyatro metnindeki olay
örgüsünü (Dramatik örgüyü) belirler.
8. Dramatik metindeki sahne
ve perdenin dramatik örgü içindeki yerini ve değerini tartışır.
9. Dramatik örgüyü meydana
getiren parçalar arasındaki ilişkiyi belirler.
10. Dramatik örgünün
kronolojik zaman çizgisindeki iz düşümünün özelliklerini inceler.
11. Anlatılan olayda hangi
kesimlerin gösterildiği, hangi kesimlerin nakledildiği veya hissettirildiğini
belirler.
12. Aynı veya benzer olay
parçalarını ifade eden sahneler olup olmadığını araştırır.
13. Dramatik örgüde (olay
örgüsünde) kişilerin işlevlerini belirler; işlevlerine göre kişileri
gruplandırır, her grubun temsil ettiği zihniyet veya değeri açıklar.
14. Dramatik metinde mekânın
nasıl ifade edildiğini belirler.
15. Okuduğu drama metninde
mekânın özelliklerini belirler.
16. Dramatik metinde sözü
edilen olayların geçtiği zamanın nasıl ifade edildiğini belirler.
17. Dramatik metinde geçmişin
nasıl anlatıldığını belirler.
18. Dramatik örgüden
hareketle metnin temasını bulur, özelliklerini belirler.
19. Temanın gerçeklikle ve
insanla ilişkisini açıklar.
20. Temanın eserin yazıldığı
ve temsil edildiği dönemdeki önemini belirler.
21. Temayı güncelleştirir ve
metni yorumlar.
22. Dramatik metinde hangi
anlatım türlerinden nasıl yararlanıldığını belirler.
23. Drama metinlerinde dilin
hangi işlevlerinden, nasıl ve nerelerde yararlanıldığını belirler.
24. Drama metnini açıklık,
duruluk, akıcılık bakımlarından inceler.
25. Dramatik metne bütünlük
kazandıran anlam ilişkileri ve dil bilgisi kurallarını inceler.
26. Okuduğu bir drama
metninin tiyatroda sahnelenebilmesi için nelere ve kimlere ihtiyaç olduğunu
belirler.
27. Tiyatro metnindeki
kişilerle sahnedeki aktör ve aktrisler arasındaki ilişkiyi belirler.
28. Tiyatroda seyredilen
eser ile drama metni arasındaki ilişkiyi, farklılıkları belirleyerek açıklar.
29. Dramalardaki mekân ile
tiyatrodaki sahne ve sahne düzeni arasındaki ilişkiyi açıklar.
30. Dramaları (dramatik
metinleri) gruplandırır.
31. İncelediği dramatik
metinlerdeki kelime türlerini ayırır, bunların kullanılış amaçlarını
belirler.
32. İncelediği dramatik
metinlerdeki kelime türlerini yapılarına göre gruplandırır.
33.
Drama metinlerini canlandırır.
|
II
11-15
|
2
|
||
III
18-22
|
2
|
||
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
|
Dil
ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım
kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler
|
||
YÖNTEM ve TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
||
DEĞERLENDİRME
|
|