I.ÜNİTE
|
İLETİŞİM, DİL ve KÜLTÜR
|
||
1.İletişim
Ünitenin
bu konusunun ilk iki kazanımını gerçekleştirmek için problem çözme yöntemi,
soru-cevap tekniğiyle birlikte kullanılmalıdır. Öğretmen, öğrencilerden
hiçbir şey yapmadan, yazmadan, konuşmadan, işaretleşmeden, birbirine bakmadan
iki-üç dakika oldukları yerde durmalarını ister. Öğrencilere, bu hâlin
sürdürülmesinin mümkün olup olamayacağı konusunda ne düşündüklerini sorar.
Daha sonra: “İletişim nedir?”, “Dille gerçekleşen iletişimin, diğer
iletişimlerden farkı nedir?” sorularıyla problem ortaya konur. Grupları
oluşturan öğrenciler, ders kitabına alınan metinler, önerilen etkinlikler,
programda verilen açıklamalardan ve kazanımlardan hareketle problemi
çözerler. Öğretmen, dil ve iletişim konusunda hazırladığı soruları öğrenci
gruplarına yöneltir. Alınan cevaplar, birlikte değerlendirilerek dilin
özelliklerinin ve işlevlerinin kavranması sağlanır. Öğrenci grupları, dilsiz
gerçekleştirilen iletişimle dille gerçekleştirilen iletişim arasındaki
farkları belirlerler; dille gerçekleştirilen iletişimin diğerlerinden üstün
olmasının sebeplerini araştırırlar ve bir iletişim tablosu çizerek iletişim
esnasında dilin hangi işlevlerde kullanıldığını belirlerler.
|
|||
HAFTA
|
SAAT
|
KONULAR
|
ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
|
V
28-02
|
2
|
Ders
müfredatının tanıtımı,
Müfredat
hakkında genel bilgi
1.İletişim
|
*Ders müfredatı hakkında bilgi edinme
Yıl boyunca ders içerisinde neler öğreneceğini öğrenir.
Dersin işlenişi hakkında bilgi edinir.
İletişimin
gerekliliğini ve özelliklerini kavrama.
1.İletişimin
önemini ve değerini sezer.
2.İletişimde bulunması gereken ögeleri belirler.
|
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
|
Dil
ve Anlatım Ders Kitabı-MEB, dil bilgisi kitapları, Türkçe Sözlük-TDK, Yazım Kılavuzu-TDK, kompozisyon yardımcı kitapları, atasözleri ve deyimler sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin yer
aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi
kitapları, ansiklopediler, internet,
gazete ve dergiler
|
||
YÖNTEM ve TEKNİKLER
|
Soru-cevap,
dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama, araştırma,
örnek olay incelemesi, iş birliğine dayalı öğrenme, çoklu zeka, okuma, dinleme,
anlama ve anladıklarını yazılı ve sözlü olarak anlatma çalışmaları
|
||
DEĞERLENDİRME
|
|