2 Eylül 2015 Çarşamba

9. sınıf dil anlatım dersi 2015-2016 yıllık planı eylül

I.ÜNİTE
İLETİŞİM, DİL ve KÜLTÜR

1.İletişim
Ünitenin bu konusunun ilk iki kazanımını gerçekleştirmek için problem çözme yöntemi, soru-cevap tekniğiyle birlikte kullanılmalıdır. Öğretmen, öğrencilerden hiçbir şey yapmadan, yazmadan, konuşmadan, işaretleşmeden, birbirine bakmadan iki-üç dakika oldukları yerde durmalarını ister. Öğrencilere, bu hâlin sürdürülmesinin mümkün olup olamayacağı konusunda ne düşündüklerini sorar. Daha sonra: “İletişim nedir?”, “Dille gerçekleşen iletişimin, diğer iletişimlerden farkı nedir?” sorularıyla problem ortaya konur. Grupları oluşturan öğrenciler, ders kitabına alınan metinler, önerilen etkinlikler, programda verilen açıklamalardan ve kazanımlardan hareketle problemi çözerler. Öğretmen, dil ve iletişim konusunda hazırladığı soruları öğrenci gruplarına yöneltir. Alınan cevaplar, birlikte değerlendirilerek dilin özelliklerinin ve işlevlerinin kavranması sağlanır. Öğrenci grupları, dilsiz gerçekleştirilen iletişimle dille gerçekleştirilen iletişim arasındaki farkları belirlerler; dille gerçekleştirilen iletişimin diğerlerinden üstün olmasının sebeplerini araştırırlar ve bir iletişim tablosu çizerek iletişim esnasında dilin hangi işlevlerde kullanıldığını belirlerler.

HAFTA
SAAT
KONULAR
ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
V
28-02
2

Ders müfredatının tanıtımı,
Müfredat hakkında genel bilgi

1.İletişim


*Ders müfredatı hakkında bilgi edinme
Yıl boyunca ders içerisinde neler öğreneceğini öğrenir.
Dersin işlenişi hakkında bilgi edinir.

İletişimin gerekliliğini ve özelliklerini kavrama.

1.İletişimin önemini ve değerini sezer.

2.İletişimde bulunması gereken ögeleri belirler.


KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER

Dil ve Anlatım Ders Kitabı-MEB, dil bilgisi kitapları, Türkçe Sözlük-TDK,  Yazım Kılavuzu-TDK,  kompozisyon yardımcı kitapları,  atasözleri ve deyimler sözlüğü,  işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar,  edebiyat tarihi kitapları,  ansiklopediler,  internet,  gazete ve dergiler

YÖNTEM ve TEKNİKLER

Soru-cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama, araştırma, örnek olay incelemesi, iş birliğine dayalı öğrenme, çoklu zeka, okuma, dinleme, anlama ve anladıklarını yazılı ve sözlü olarak anlatma çalışmaları


DEĞERLENDİRME


  • 2015-2016 öğretim yılı başlangıcı :28 Eylül 2015
  • 26 Eylül Dil Bayramı
  • 23-27 Eylül Kurban Bayramı