2 Eylül 2015 Çarşamba

12. sınıf dil ve anlatım 2015-2016 yıllık planı kasım

II.ÜNİTE

SANAT METİNLERİ

HAFTA
S
KONULAR
ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR

02-06
KASIM


2
Masalın özelliklerini belirleme ve yazma

7. Masallarda mekânın özelliklerini belirler.
8. Masallarda zamanın saat ve takvimle ölçülebilen zamandan farklılığını ve bu zamanın metne kazandırdıklarını açıklar.         9. Anlatıcının kim olduğunu belirler, özelliklerini açıklar.
10. Metindeki anlatıcının bakış açısının özelliklerini belirler.
11.Masalın nasıl başlayıp nasıl bittiğini açıklar.
12.Okuduğu masallardan birini, günümüz yaşama biçimi ve insan ilişkilerinden yola çıkarak anlamlandırır.             13.Masallarda hangi anlatım türlerinden, nasıl yararlanıldığını belirler.
II
09-13
KASIM



2

Masalın özelliklerini belirleme ve yazma


14.Masallarda dilin hangi işlevinin hâkim olduğunu belirler.
15.Masalların neden sanat metni olduklarını açıklar.
16.Metni açıklık, duruluk, akıcılık bakımından inceler.
17.İncelediği masalda anlatım bozukluğu bulunup bulunmadığını belirler.
18.İncelediği masaldaki isim, sıfat, zamir ve zarfların kullanılış amacını belirler.
19.İncelediği masaldaki isim, sıfat, zamir ve zarfları yapılarına göre gruplandırır.
20.Fabl ile masalı karşılaştırır.                     21.Masal yazmayı dener.


III

16-20
KASIM


3. Hikâye (Öykü)


Hikâyenin özelliklerini belirleme, inceleme ve yazma
1. Okuduğu, dinlediği hikâye metinlerinin ortak özelliklerini belirler. 
2. Hikâyede yapı ögelerini belirler.
3. Okuduğu hikâyedeki olay örgüsünün özelliklerini belirler; olay örgüsünü veya zincirini meydana getiren parçalar arasındaki ilişkiyi açıklar.
4. Olay ve olay örgüsünde kişilerin işlevlerini belirler.
5. Olay ve olay örgüsündeki parçaların düzenleniş sebeplerini sorgulayarak temaya ulaşır.
6. Kişilerin olay veya olay örgüsündeki işlevlerini belirler.
7. Kişilerin özelliklerini araştırır, temsil ettikleri hâl, düşünce ve durumu belirler.
8. Mekânın özelliklerini belirler.                   9. Mekânın tema ve kişilerle ilişkisini araştırır.
10. Olay zamanını belirler, zamanın hangi dilimlerinin nasıl ve neden anlatıldığını sorgular.
11. Temanın özelliklerini belirler.
12. Metnin yazıldığı dönemle tema arasındaki ilişkiyi araştırır.      13. Temayı güncelleştirir.
14. Anlatıcının kim olduğunu belirler.                 15. Anlatıcının özelliklerini araştırır.
16. Anlatıcının bakış açısını belirler.
17. Aynı metindeki farklı anlatıcıların nasıl birleştirildiğini sezer.
18. Hangi anlatım türlerinden nerede ve nasıl yararlanıldığını araştırır.
19. Hikâyelerin nasıl gruplandırıldığını sezer.
20. Halk hikâyelerinde anlatıcının özelliklerini belirler.
21. Halk hikâyelerinde olay örgüsünün özelliklerini belirler.
22. Halk hikâyelerinde zamanın ve mekânın özelliklerini belirler.
23. Halk hikâyesi kahramanlarının görünüş, tavır, hareket ve eylemlerinin gerçeklikle ilişkisini tartışır.
24. Halk hikâyesindeki temanın, hikâyenin ait olduğu dönemin zihniyetiyle ilişkisi üzerinde durur.
25. Halk hikâyesi metninin neden sanat metni olduğunu kavrar.
26. Maupassant tarzı hikâyenin özelliklerini belirler.
27. Maupassant tarzı hikâyelerde anlatıcıyı belirler.
28. Anlatıcının bakış açısının özelliklerini açıklar.
29. Maupassant tarzı hikâyede temayı bulur.
30. Olay parçalarının, mekân ve kişilerle ilgili kısımların tema etrafında nasıl birleştiğini belirler.
31. Temanın hikâyenin yazıldığı dönemle ilişkisini açıklar.
32. Kişilerin özelliklerini ve gerçeklikle ilişkisini açıklar.
33. Olay zamanını belirler, zamanın nasıl ifade edildiğini açıklar.
34. Maupassant tarzında hikâye yazmayı dener.
35. Çehov tarzı hikâyenin özelliklerini belirler.
36. Çehov tarzı hikâyelerde anlatıcının özelliklerini belirler.
37. Anlatıcının bakış açısının özelliklerini açıklar.             38. Çehov tarzı hikâyede temayı bulur.
39. Olay parçalarının, mekân ve kişilerle ilgili kısımların tema etrafında nasıl birleştiğini belirler.
40. Temanın hikâyenin yazıldığı dönemle ilişkisini açıklar.
41. Kişilerin özelliklerini ve gerçeklikle ilişkisini açıklar.
42. İncelediği hikâyedeki isim, sıfat, zamir, zarf, edat, ve bağlaçları yapılarına göre gruplandırır.
43. Çehov tarzı hikâye yazmayı dener.

IV
23-27
KASIM
V
23-27

2
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
Dil ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler
YÖNTEM ve TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme

DEĞERLENDİRME

·        8 Kasım Lüleburgaz’ın Kurtuluşu
·        Kasım ayının II. Haftası “10 Kasım Atatürk’ü Anma”
·        Kasım ayının IV. Haftası “24 Kasım Öğretmenler Günü”
·        I. Dönem I. Yazılı Yoklama Sınavı Kasım son hafta
·        Yıllık ödev konularının dağıtılması