II.ÜNİTE
|
SANAT
METİNLERİ
|
||
HAFTA
|
S
|
KONULAR
|
ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
|
I
02-06
KASIM
|
2
|
Masalın özelliklerini
belirleme ve yazma
|
7. Masallarda mekânın
özelliklerini belirler.
8. Masallarda zamanın saat
ve takvimle ölçülebilen zamandan farklılığını ve bu zamanın metne
kazandırdıklarını açıklar. 9.
Anlatıcının kim olduğunu belirler, özelliklerini açıklar.
10. Metindeki anlatıcının
bakış açısının özelliklerini belirler.
11.Masalın nasıl başlayıp
nasıl bittiğini açıklar.
12.Okuduğu masallardan
birini, günümüz yaşama biçimi ve insan ilişkilerinden yola çıkarak
anlamlandırır. 13.Masallarda
hangi anlatım türlerinden, nasıl yararlanıldığını belirler.
|
II
09-13
KASIM
|
2
|
Masalın
özelliklerini belirleme ve yazma
|
14.Masallarda dilin hangi
işlevinin hâkim olduğunu belirler.
15.Masalların neden sanat
metni olduklarını açıklar.
16.Metni açıklık, duruluk,
akıcılık bakımından inceler.
17.İncelediği masalda
anlatım bozukluğu bulunup bulunmadığını belirler.
18.İncelediği masaldaki
isim, sıfat, zamir ve zarfların kullanılış amacını belirler.
19.İncelediği masaldaki
isim, sıfat, zamir ve zarfları yapılarına göre gruplandırır.
20.Fabl ile masalı
karşılaştırır. 21.Masal
yazmayı dener.
|
III
16-20
KASIM
|
|
3. Hikâye (Öykü)
Hikâyenin özelliklerini belirleme, inceleme ve yazma
|
1. Okuduğu, dinlediği hikâye
metinlerinin ortak özelliklerini belirler.
2. Hikâyede yapı ögelerini
belirler.
3. Okuduğu hikâyedeki olay
örgüsünün özelliklerini belirler; olay örgüsünü veya zincirini meydana
getiren parçalar arasındaki ilişkiyi açıklar.
4. Olay ve olay örgüsünde
kişilerin işlevlerini belirler.
5. Olay ve olay örgüsündeki
parçaların düzenleniş sebeplerini sorgulayarak temaya ulaşır.
6. Kişilerin olay veya olay
örgüsündeki işlevlerini belirler.
7. Kişilerin özelliklerini
araştırır, temsil ettikleri hâl, düşünce ve durumu belirler.
8. Mekânın özelliklerini
belirler. 9. Mekânın
tema ve kişilerle ilişkisini araştırır.
10. Olay zamanını belirler,
zamanın hangi dilimlerinin nasıl ve neden anlatıldığını sorgular.
11. Temanın özelliklerini
belirler.
12. Metnin yazıldığı dönemle
tema arasındaki ilişkiyi araştırır.
13. Temayı güncelleştirir.
14. Anlatıcının kim olduğunu
belirler. 15.
Anlatıcının özelliklerini araştırır.
16. Anlatıcının bakış
açısını belirler.
17. Aynı metindeki farklı
anlatıcıların nasıl birleştirildiğini sezer.
18. Hangi anlatım
türlerinden nerede ve nasıl yararlanıldığını araştırır.
19. Hikâyelerin nasıl
gruplandırıldığını sezer.
20. Halk hikâyelerinde
anlatıcının özelliklerini belirler.
21. Halk hikâyelerinde olay
örgüsünün özelliklerini belirler.
22. Halk hikâyelerinde
zamanın ve mekânın özelliklerini belirler.
23. Halk hikâyesi
kahramanlarının görünüş, tavır, hareket ve eylemlerinin gerçeklikle
ilişkisini tartışır.
24. Halk hikâyesindeki temanın,
hikâyenin ait olduğu dönemin zihniyetiyle ilişkisi üzerinde durur.
25. Halk hikâyesi metninin
neden sanat metni olduğunu kavrar.
26. Maupassant tarzı
hikâyenin özelliklerini belirler.
27. Maupassant tarzı
hikâyelerde anlatıcıyı belirler.
28. Anlatıcının bakış
açısının özelliklerini açıklar.
29. Maupassant tarzı
hikâyede temayı bulur.
30. Olay parçalarının, mekân
ve kişilerle ilgili kısımların tema etrafında nasıl birleştiğini belirler.
31. Temanın hikâyenin
yazıldığı dönemle ilişkisini açıklar.
32. Kişilerin özelliklerini
ve gerçeklikle ilişkisini açıklar.
33. Olay zamanını belirler,
zamanın nasıl ifade edildiğini açıklar.
34. Maupassant tarzında
hikâye yazmayı dener.
35. Çehov tarzı hikâyenin
özelliklerini belirler.
36. Çehov tarzı hikâyelerde
anlatıcının özelliklerini belirler.
37. Anlatıcının bakış
açısının özelliklerini açıklar.
38. Çehov tarzı hikâyede temayı bulur.
39. Olay parçalarının, mekân
ve kişilerle ilgili kısımların tema etrafında nasıl birleştiğini belirler.
40. Temanın hikâyenin
yazıldığı dönemle ilişkisini açıklar.
41. Kişilerin özelliklerini
ve gerçeklikle ilişkisini açıklar.
42. İncelediği hikâyedeki
isim, sıfat, zamir, zarf, edat, ve bağlaçları yapılarına göre gruplandırır.
43. Çehov tarzı hikâye
yazmayı dener.
|
IV
23-27
KASIM
V
23-27
|
2
|
||
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
|
Dil ve anlatım ders kitabı,
kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve
Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün
kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve
dergiler
|
||
YÖNTEM ve TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
||
DEĞERLENDİRME
|
·
8 Kasım
Lüleburgaz’ın Kurtuluşu
·
Kasım ayının II.
Haftası “10 Kasım Atatürk’ü Anma”
·
Kasım ayının IV.
Haftası “24 Kasım Öğretmenler Günü”
·
I. Dönem I.
Yazılı Yoklama Sınavı Kasım son hafta
·
Yıllık ödev
konularının dağıtılması
|