III. ÜNİTE
|
SÖZLÜ ANLATIM
|
||
HAFTA
|
S.
|
KONULAR
|
ÖĞRENCİLERİN
KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
|
I
28 Mart
01
Nisan
|
2
|
3. Sempozyum
Sempozyumun
özelliklerini belirleme ve sempozyumda yer alma
|
1.
Okuduğu ve dinlediği sempozyum metinlerinin ortak özelliklerini sıralar.
2.
Sempozyumun nasıl düzenlendiğini fark eder.
3.
Sempozyumda sunulan bildirilerin ne zaman tartışılacağını belirler.
4.
Bir oturumda kaç bildiri sunulması gerektiğini, konuşma sürelerinin nasıl ve
kim tarafından sınırlandırıldığını belirler.
5.
Oturum başkanının görevlerini açıklar.
6.
Sempozyumda dinleyici-konuşmacı ilişkisini tartışır.
7.
Sempozyumda sunulan bildiri metinlerinin özelliklerini belirler.
8.
Sempozyumların açılış ve kapanışlarının nasıl gerçekleştiğini ve kimlerin
hangi işlevlerde konuşmalar yaptıklarını belirler.
9.
Sempozyum metinlerinde dilin hangi işlevde kullanıldığını belirler.
10.
Sempozyumlarda başvurulan anlatım türlerini ve bunların nasıl
kullanıldıklarını belirler.
11.
Aynı sempozyumda sunulan farklı konuşma metinlerini tutarlılık, açıklık,
akıcılık bakımlarından inceler.
12.
Sempozyum metninde kullanılan dilek-istek, soru cümlelerini bulur; kullanılış
amaçlarını açıklar.
13.
Sempozyum sunumunda görev alır.
|
II
04-8
Nisan
|
2
|
||
III
11-15
|
2
|
4. Forum
Forumun
özelliklerini belirleme
|
1.
Okuduğu ve dinlediği forum metinlerinin ortak özelliklerini belirler ve
sıralar.
2.
Forum başkanının özelliklerini ve görevlerini belirler.
3.
Forumun nasıl düzenlendiğini fark eder.
4.
Dinleyicisi olmayan forumlardan söz edilip edilemeyeceğini tartışır.
5.
Forumda dilin hangi işlevde kullanıldığını belirler.
6.
Konuşmacıların anlatım özelliklerini belirler, birbiriyle karşılaştırır.
7.
Forum ve paneli karşılaştırır.
8.
Forumda kullanılan anlatım türünü belirler.
9.
Forumda anlatım bozukluğu bulunup bulunmadığını belirler.
10.
Forumu açıklık, akıcılık, duruluk ve yalınlık bakımından inceler.
11.
Forumda dilin hangi işlevle kullanıldığını belirler.
12.
Forumda kullanılan olumlu-olumsuz cümleleri bulur; kullanılış amaçlarını
açıklar.
13.
Forum metnindeki cümleleri anlamlarına göre inceler.
14.
Forumda görev alır.
|
IV
18-22
|
2
|
||
V
25-29
|
2
|
||
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
|
Dil
ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım
kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler
|
||
YÖNTEM ve TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
||
DEĞERLENDİRME
|
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve
Çocuk Bayramı
|