2 Eylül 2015 Çarşamba

12. sınıf dil ve anlatım 2015-2016 yıllık planı nisan

III. ÜNİTE

SÖZLÜ ANLATIM

HAFTA
S.
KONULAR
ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
I
28 Mart

01
Nisan
2
3. Sempozyum

Sempozyumun özelliklerini belirleme ve sempozyumda yer alma
1. Okuduğu ve dinlediği sempozyum metinlerinin ortak özelliklerini sıralar.
2. Sempozyumun nasıl düzenlendiğini fark eder.
3. Sempozyumda sunulan bildirilerin ne zaman tartışılacağını belirler.
4. Bir oturumda kaç bildiri sunulması gerektiğini, konuşma sürelerinin nasıl ve kim tarafından sınırlandırıldığını belirler.
5. Oturum başkanının görevlerini açıklar.
6. Sempozyumda dinleyici-konuşmacı ilişkisini tartışır.
7. Sempozyumda sunulan bildiri metinlerinin özelliklerini belirler.
8. Sempozyumların açılış ve kapanışlarının nasıl gerçekleştiğini ve kimlerin hangi işlevlerde konuşmalar yaptıklarını belirler.
9. Sempozyum metinlerinde dilin hangi işlevde kullanıldığını belirler.
10. Sempozyumlarda başvurulan anlatım türlerini ve bunların nasıl kullanıldıklarını belirler.
11. Aynı sempozyumda sunulan farklı konuşma metinlerini tutarlılık, açıklık, akıcılık bakımlarından inceler.
12. Sempozyum metninde kullanılan dilek-istek, soru cümlelerini bulur; kullanılış amaçlarını açıklar.
13. Sempozyum sunumunda görev alır.
II
04-8
Nisan
2
III
11-15
2
4. Forum

Forumun özelliklerini belirleme
1. Okuduğu ve dinlediği forum metinlerinin ortak özelliklerini belirler ve sıralar.
2. Forum başkanının özelliklerini ve görevlerini belirler.
3. Forumun nasıl düzenlendiğini fark eder.
4. Dinleyicisi olmayan forumlardan söz edilip edilemeyeceğini tartışır.
5. Forumda dilin hangi işlevde kullanıldığını belirler.
6. Konuşmacıların anlatım özelliklerini belirler, birbiriyle karşılaştırır.
7. Forum ve paneli karşılaştırır.
8. Forumda kullanılan anlatım türünü belirler.
9. Forumda anlatım bozukluğu bulunup bulunmadığını belirler.
10. Forumu açıklık, akıcılık, duruluk ve yalınlık bakımından inceler.
11. Forumda dilin hangi işlevle kullanıldığını belirler.
12. Forumda kullanılan olumlu-olumsuz cümleleri bulur; kullanılış amaçlarını açıklar.
13. Forum metnindeki cümleleri anlamlarına göre inceler.
14. Forumda görev alır.
IV
18-22
2
V
25-29
2
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
Dil ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler
YÖNTEM ve TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme

DEĞERLENDİRME

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı