2 Eylül 2015 Çarşamba

12. sınıf dil ve anlatım 2015-2016 yıllık planı haziran

IV. ÜNİTE
BİLİMSEL YAZILAR
HAFTA
SAAT
KONULAR
ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
I

30
Mayıs

03 Haziran
2
     Bilimsel Yazılar

Bilimsel yazıların özelliklerini belirleme ve bilimsel
 metin yazma






    
        ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCEDE YER ALAN TEMEL FİKİRLERİ KAPSAYAN BAZI KONULAR
  Eğitimin Önemi

14. Tarama-değerlendirme makalelerinin özelliklerini belirler.
15. Tarama-değerlendirme makalelerinin nasıl hazırlandığını açıklar.
16. Tarama ve değerlendirme makalelerinin nasıl sınırlandırıldığını belirler.
17. Tarama ve değerlendirme makalelerinin yararını tartışır.
18. Bilimsel yazılarda dilin işlevini belirler.
19. İncelediği bilimsel metindeki cümleleri ögeleri bakımından inceler.
20. Bilimsel yazılarda anlatım bozukluğu bulunup bulunmadığını belirler.
21. Bilimsel makalelerde kullanılan anlatım türlerini belirler.
22. Bilimsel makaleleri açıklık, akıcılık, duruluk yönlerinden inceler.
1.Atatürk’ün eğitim anlayışıyla ilgili bilimsel yazı bulur.
2.Bilimsel yazılarda Atatürk’ün eğitime verdiği önemi belirler.






II

06-10

2
III

13-17

KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
Dil ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler
YÖNTEM ve TEKNİKLER
Takrir, soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+ sentez+ değerlendirme

DEĞERLENDİRME


  • 17 Haziran 2016 Cuma Öğretim yılının sona ermesi.