IV. ÜNİTE
|
BİLİMSEL YAZILAR
|
||
HAFTA
|
SAAT
|
KONULAR
|
ÖĞRENCİLERİN
KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
|
I
30
Mayıs
03 Haziran
|
2
|
Bilimsel Yazılar
Bilimsel yazıların özelliklerini belirleme ve
bilimsel
metin yazma
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCEDE YER ALAN TEMEL FİKİRLERİ KAPSAYAN BAZI KONULAR
Eğitimin Önemi
|
14. Tarama-değerlendirme
makalelerinin özelliklerini belirler.
15. Tarama-değerlendirme
makalelerinin nasıl hazırlandığını açıklar.
16. Tarama ve değerlendirme
makalelerinin nasıl sınırlandırıldığını belirler.
17. Tarama ve değerlendirme
makalelerinin yararını tartışır.
18. Bilimsel yazılarda
dilin işlevini belirler.
19. İncelediği bilimsel
metindeki cümleleri ögeleri bakımından inceler.
20. Bilimsel yazılarda
anlatım bozukluğu bulunup bulunmadığını belirler.
21. Bilimsel makalelerde
kullanılan anlatım türlerini belirler.
22. Bilimsel makaleleri
açıklık, akıcılık, duruluk yönlerinden inceler.
1.Atatürk’ün eğitim anlayışıyla ilgili bilimsel yazı
bulur.
2.Bilimsel yazılarda
Atatürk’ün eğitime verdiği önemi belirler.
|
II
06-10
|
2
|
||
III
13-17
|
|
||
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
|
Dil
ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım
kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler
|
||
YÖNTEM ve TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
||
DEĞERLENDİRME
|
|