I.ÜNİTE:
|
İLETİŞİM, DİL ve KÜLTÜR
|
||
HAFTA
|
SAAT
|
KONULAR
|
ÖĞRENCİLERİN
KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
|
I
05-09
EKİM
|
|
1.İletişim
|
3.Gönderici-alıcı ilişkisinde
göstergelerin yerini ve önemini fark eder.
4.İletişimde bağlamın önemini fark eder.
|
II
12-16
EKİM |
2
|
2.İnsan, İletişim ve Dil
*Atatürk’ün Türk dili ile ilgili görüşleri
|
*İnsan, iletişim ve dil ilişkisini
belirleme.
1.Dil-insan ilişkisini belirler.
2.Dille gerçekleştirilen iletişimle
diğer iletişimler arasındaki farklılıkları sezer.
3.Dilin işlevlerini açıklar.
|
III
19-23
EKİM
|
2
|
3.Dil-Kültür İlişkisi
|
*Dil-kültür ilişkisini belirleme.
1.Dil-kültür ilişkisini belirler, tartışır.
2. Coğrafi ve siyasi ayrımdan kaynaklanan farklılıkları
belirler.
3.Kullanımdan kaynaklanan dil farklılıklarını açıklar.
|
II. ÜNİTE:
|
DİLLERİN SINIFLANDIRILMASI VE TÜRKÇENİN DÜNYA DİLLERİ
ARASINDAKİ YERİ
|
||
IV
26-30
EKİM
|
2
|
1.Dillerin
Sınıflandırılması
|
*Dilleri
yapı ve köken bakımından sınıflandırma.
1.Dil
ailelerinin oluşumunu açıklar.
2.Dillerin
sınıflandırılmasında esas alınan ölçütleri kavrar.
3.Türkçenin dünya dilleri
arasındaki yerini belirler.
|
V
27-31
|
2
|
2.Türk Dilinin Tarihî Gelişimi ve Türkiye Türkçesi
|
*Türk dilinin tarihi gelişimini
belirleme.
1. Türk dilinin tarihî
gelişimini dönemlere ayırır.
2.Anadolu’da Türkçenin yazı dili
olarak gelişimini açıklar.
|
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
|
Dil ve Anlatım Ders Kitabı-
MEB, dil bilgisi kitapları, Türkçe Sözlük- TDK, Yazım Kılavuzu- TDK, kompozisyon yardımcı kitapları, atasözleri ve deyimler sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin yer
aldığı bütün kaynaklar, edebiyat
tarihi kitapları, ansiklopediler, internet,
gazete ve dergiler
|
||
YÖNTEM ve TEKNİKLER
|
Soru - cevap, dramatizasyon,
beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama, araştırma, örnek olay
incelemesi, iş birliğine dayalı öğrenme, çoklu zeka, okuma, dinleme, anlama
ve anladıklarını yazılı ve sözlü olarak anlatma çalışmaları
|
||
DEĞERLENDİRME
|
|