II. ÜNİTE
|
SANAT METİNLERİ
|
||
HAFTA
|
S.
|
KONULAR
|
ÖĞRENCİLERİN
KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
|
I
05-09
EKİM
|
2
|
Sanat
Metinlerinin Ayırıcı Özellikleri
|
4. Sanat metinlerinin
yazıldıkları dönemin zihniyetiyle ilişkisini belirler.
5. Sanat metinlerinde
kullanılan dilin işlevlerini belirler.
6. Dilin şiirsel işleviyle
göndergesel işlevi arasındaki farklılıkları belirler.
7. Sanat metinleri ile okuyucu/seyirci
arasındaki ilişkiyi fark eder.
8. Sanat metinleri ile gelenek
arasında ilişki kurar.
9. İletişim ile sanat metinleri
arasındaki ilişkiyi belirler.
10. Sanat iletisinin bilimsel,
düşünsel ve dinsel iletilerden farklılıklarını araştırır.
11. Dille gerçekleştirilen
sanatlarla ses, renk, çizgi ve hareketle gerçekleştirilen sanatlar arasındaki
farklılıkları belirler.
|
II
12-16
EKİM |
2
|
Fablın
özelliklerini belirleme ve fabl yazma
|
1.Okuduğu ve dinlediği fabl
metinlerinin ortak özelliklerini belirler.
2.Fablde soyut bir düşüncenin
somutlaştırıldığını keşfeder.
3.Fabldeki olay veya olay
örgüsünü belirler.
4.Olay veya olay örgüsünün
gerçeklikle ilişkisini araştırır.
5.Olay veya olay örgüsünde
kahramanların neyi, nasıl temsil ettiklerini fark eder.
6.Mekânın özelliklerini
belirler.
7.Zamanın özelliklerini
belirler.
8.Metni kendi içinde bütünlüğü
olan parçalara ayırır.
9.Metinde yararlanılan anlatım
türlerini ve hakim anlatım türünü belirler.
|
III
19-23
Ekim
|
2
|
10.Farklı anlatım türlerinin
oluşturduğu metin parçalarının nasıl birleştirildiğini belirler.
11.Söz ve hareket arasındaki
ilişkileri belirler.
12.Metin parçalarının anlam
bakımından nasıl birleştirildiğini keşfeder.
13.Temanın özelliklerini
belirler.
14.Metni açıklık, akıcılık,
duruluk ve yalınlık bakımlarından inceler.
15.İncelediği fabllarda dilin
hangi işlevlerde kullanıldığını belirler.
16.İncelediği fabldaki isim,
sıfat ve zamirlerin kullanılış amaçlarını belirler.
17.İncelediği fabldaki isim,
sıfat ve zamirleri yapılarına göre gruplandırır.
18.Fabl yazmayı dener.
|
|
III
26-30
EKİM
|
2
|
Masalın özelliklerini belirleme ve
yazma
|
1. Masaldaki olay örgüsünü ve olay örgüsünün özelliklerini
belirler.
2. Olay örgüsünü oluşturan parçaların metin içinde
yüklendikleri işlevleri belirler.
3. Olay örgüsünü, olayın geçtiği yere ve olayın
oluşmasında rol sahibi kişilere de dikkat ederek parçalara ayırır.
4. Olay parçalarının bir tema etrafında nasıl
birleştiklerini belirler.
5. Masallarda karşılaşma ve çatışmaların temel
özelliklerini belirler.
6. Masal kişilerinin özelliklerini belirler.
|
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
|
Dil
ve anlatım ders kitabı, kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler, yazım
kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin
yer aldığı bütün kaynaklar, edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler,
internet, gazete ve dergiler
|
||
YÖNTEM ve TEKNİKLER
|
Takrir,
soru - cevap, dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme,
uygulama gibi yöntemler aşağıda formüle edilen teknikler yardımıyla yıl
boyunca uygulanacaktır: tümden gelim+ analiz+ sentez+ tüme varım---- tümden
gelim+ analiz+tüme varım+sentez+ değerlendirme---- analiz+ tüme varım+
sentez+ değerlendirme
|
||
DEĞERLENDİRME
|
|