V. ÜNİTE:
|
CÜMLE
BİLGİSİ
|
||
HAFTA
|
SAAT
|
KONULAR
|
ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF DAVRANIŞLAR
|
I
29-04
|
2
|
2.2. Dilek- İstek Cümleleri
|
1. Dilek-istek cümlelerinin
işlevlerini belirler.
2. Dilek istek cümlelerini
kullanarak metin yazar.
|
II
07-11
|
2
|
2.3. Haber ve Dilek Kiplerinde Soru
|
1. Soru cümlelerinin
oluşumunu belirler.
2. Soru cümlelerinin
işlevlerini belirler.
3. Soru cümlelerini farklı
işlevlerde kullanarak kısa metinler yazar.
|
III
14-18
|
2
|
2. 4. Haber ve Dilek Kiplerinde Olumluluk –
Olumsuzluk
|
1. Olumlu ve olumsuz fiil cümlelerinin
kuruluş özelliklerini belirler.
2. Olumlu ve olumsuz isim
cümlelerinin kuruluş özelliklerini belirler.
3. Farklı kuruluş özelliği
taşıyan olumlu ve olumsuz cümlelerle kısa metinler yazar.
|
IV
21-25
|
2
|
3. Metinde Kazandıkları Anlamlara Göre Cümleler
|
1. Cümlenin metinde
tamamlanan bir anlam birimi olduğunu fark eder.
2. Aynı düşüncenin farklı
cümlelerle ifade edilebileceğini örnek vererek açıklar.
|
3. Yakın anlamlı cümleleri
ayırır.
4. Bildirdiği duygu,
düşünce ve kavramlara göre cümlelerin işlevlerini belirler.
|
|||
KAYNAK ARAÇ-GEREÇLER
|
Dil
ve Anlatım Ders Kitabı- MEB, dil bilgisi kitapları, Türkçe Sözlük- TDK, Yazım Kılavuzu- TDK, kompozisyon yardımcı kitapları, atasözleri ve deyimler sözlüğü, işlenen konularla ilgili metinlerin yer
aldığı bütün kaynaklar, edebiyat
tarihi kitapları, ansiklopediler, Internet,
gazete ve dergiler
|
||
YÖNTEM ve TEKNİKLER
|
Soru-cevap,
dramatizasyon, beyin fırtınası, problem çözme, inceleme, uygulama, araştırma,
örnek olay incelemesi, iş birliğine dayalı öğrenme, çoklu zekâ, okuma,
dinleme, anlama ve anladıklarını yazılı ve sözlü olarak anlatma çalışmaları
|
||
DEĞERLENDİRME
|
|